background

Kegleve vaje tudi za moške?

In kaj imajo s tem opraviti moški? Ravno tako kot ženske imajo medenico. Glede na njeno funkcijo je moška medenica oblikovana drugače. Od sramne kosti do trtice ter med obema kolčnicama pa se tudi v moški medenici nahajajo mišice, ki jih je vredno krepiti. S treningi krepimo tudi krožne mišice, s katerimi nadzorujemo izločanje urina in blata ter tudi povečujemo užitke v spolnosti.

Tako kot za telo skrbimo z redno vadbo in tako vzdržujemo gibljivost, moč in tonus, je ravno tako pomembno, da posvetimo čas tudi mišicam znotraj medenice. S treningom se na ta lahkoten način lahko zoperstavimo tako inkontinenci, kot tudi erektilni disfunkciji.

Kako vadimo? Najprej moramo znati občutiti mišično področje za vadbo.

Pomembno je, da mišice pri sebi prepoznamo, jih zmoremo locirati ter tudi občutiti. Moški pozornost usmerite na predel med penisom in zadnjikom, na presredek. Pri krčenju mišic omenjenega predela se penis pomakne rahlo navzdol, moda pa obratno, rahlo navzgor. Če vam miselna stimulacija ne zadostuje, se predela dotaknite s prsti ter ga nato poizkusite skrčiti. Krožne mišice zadnjika boste prepoznali pri zadrževanju blata, ravno tako mišice za zadrževanje ali iztisnjenje urina. Moški stimulirajo medenično dno predvsem preko presredka in anusa. Pri iskanju mišičnega področja boste vsaj v začetku naleteli na težave. Pri lociranju, iskanju in krčenju mišic medeničnega dna navadno aktiviramo še stegenske, trebušne ali zadnjične mišice. Sprostite se in pozornost usmerite na presredek. Bolj kot boste zbrani, manj nepotrebnih mišic boste aktivirali.

Krožne mišice, ki nadzorujejo stiskanje oziroma zadrževanje, so povezane tudi s krožnimi mišicami obraza. Navadno tonus le teh kaže tudi status tistih v medeničnem dnu. Kitajska medicina za diagnosticiranje bere tudi poteze obraza. Gube so namreč energetski zastoji, nastajajo pa z upadom mišičnega tonusa. Stanje vaših mišic medeničnega dna lahko tako povežete tudi s tonusom ali upadlostjo obraza (lica, podočnjaki). Velja tudi povezava, da ko smo utrujeni, se naše energetsko stanje kaže tako na obrazu kot tudi odzivnosti mišic medeničnega dna.

Nekaj vaj, ki jih priporočajo tudi v kitajski medicini, nam je opisala vaditeljica dao kitajske joge, Darja Furek. Gibanje v predelu medenice prebudite tudi z usmerjenim dihanjem.

Vaja Žerjavov dih:

Sedite po turško in vzdržujte ravno držo hrbtenice. Zaprite oči in se osredotočite na dihanje, ki naj sega v predel trebušne prepone ter medenice. Nežno stisnite presredek in ga med vdihom povlecite navzgor. Istočasno stimulirajte očesni krožni mišici tako, da se osredotočite na zrklo in ustno krožno mišico, z držo, kot da bi izgovorili črko u.

Naslednjo vajo izvedete sede na stolu, v poravnani drži ter s stopali na tleh. Ob vdihu stisnite anus in ga povlecite skupaj in navzgor ter zadržite nekaj sekund. Ravno toliko časa kot krčenje naj traja tudi popuščanje ob izdihu. Sledi premor ter ponovitev obeh faz. Na enak način stisnite in povlecite navzgor še presredek.

Tako kot pri ostalih telesnih vadbah je možno meriti tudi napredek oziroma moč medeničnih mišic. Kako močne so vaše medenične mišice, lahko preverite po dvigu mod, medtem ko izvajate vajo s krčenjem presredka. Redna vadba se namreč tudi hitro obrestuje.

Kako pogosto je potrebno vaditi?

300 ponovitev bo ravno prav. Nikar se ne prestrašite … saj vaje niso tako intenzivne, kot bi vam zadali 300 počepov. Vaše medenične mišice lahko urite kjerkoli. Na delu, med čakanjem v vrsti, sede za računalnikom, med vožnjo in podobno. Vaje lahko izvajate stoje, sede in leže. Izvajanje v različnih položajih privede tudi do novih občutkov ter tudi zahtevnosti. Ravno tako kot tek naprej, nazaj ali navkreber. Preizkusite. Tudi ponovitve razdelite v 3 serije, ki jih opravite v različnih delih dneva.

Kdaj ni priporočljivo vaditi?

Pridobljene moči medeničnih mišic vsekakor ne gre zlorabljati za odlašanje opravljanja velike ali male potrebe. Pri daljšem zadrževanju blata ali urina obremenite izločala ter lahko povzročite tudi poškodbe ali okužbe. Z zadrževanjem je močno povezan pojav hemeroidov ter tudi okužbe sečnega mehurja. Vsekakor pa velja dodatno pokrčiti omenjene krožne mišice po opravljeni veliki ali mali potrebi.

Kaj vse vpliva na stanje mišic medeničnega dna?

Pravzaprav samo s krepitvijo dotičnih mišic še ne moremo zagotoviti njihovo brezhibno delovanje in podporo. Na celotno dogajanje v medenici vplivamo tudi s telesno težo, športno aktivnostjo, uravnoteženo prebavo ter tudi zdravjem prostate. Prekomerna teža, neaktivnost, slaba prebava ter kirurški posegi na prostati vplivajo tudi na mišice medeničnega dna.

Za zdravje prostate poskrbite z naravnim zdravilom Prostasan. Deluje lokalno, na prostato kot tudi spodnja sečila, ter ne izzove neprijetnih stranskih učinkov. Za brezhibno podporo ter delovanje mišic medeničnega dna pa poskrbite z redno vadbo. Že med branjem tega članka bi lahko vsaj 100-krat stisnili in ogreli prav vse mišice medeničnega dna.

Lucija Šušteršič

Prostasan® kapsule

Naravno zdravilo pri težavah s prostato.
Več

Pomoč uporabnikom

Za dodatna vprašanja smo vam na voljo na telefonski številki 01 524 02 16 med delavniki od 8. - 16. ure.

Pišite nam

Dobrodošli v svetu naravnega zdravljenja A.Vogel

V naravi nam je dano vse, kar potrebujemo za zaščito in ohranjanje zdravja!

Odkrijte zgodbo Alfreda Vogla

Zdravstvene novice A.Vogel

Prijavite se na zdravstvene novice in nasvete. Vpišite se.