A.Vogel Blog
<p>Prva pomoč pri športnih poškodbah</p>

Prva pomoč pri športnih poškodbah

A kaj zato, ko gre sonce k višku, je za vami že zelo pomemben del dneva in samo še nasmihate se mu lahko zadovoljni na poti k izzivom novega dne. Vsaj zame popolnih 100 jutranjih minut nujno vključuje telesno vadbo. Če si jo lahko privoščite zjutraj tudi vi (in vam naravni ritem vašega telesa sporoča, da mu je to všeč) in še, če morda telovadba ni najljubši del vašega dne, vam nadvse priporočam, da jo izvajate zjutraj. Sveži, naspani, boste nato ves dan srečni pogledovali nazaj, se počutili samozavestno in ponosno, po delovnem dnevu bodo popoldnevi in večeri samo vaši in tudi z družino boste lahko več. Na koncu pa je pomembno le, da ste športno aktivni, čas za izvajanje vadb prilagodite svojim obveznostim in času, ki vam najbolj ustreza.

Prehrana in šport z roko v roki

O tem, kako zelo pomembno je izbirati najbolj kakovostno živila, s poudarkom na sadju, zelenjavi, polnovrednih izdelkih in predvsem, organskih izdelkih, pišemo pogosto. Ni pa samo prehrana tista, ki vam bo pomagala ohraniti zdravje, šport je tudi izjemno pomemben. Z njim bodo vaši sklepi bolj gibljivi in čvrsti, dihalne mišice boste okrepili, zaščitili telo pred vdorom bolezni , obrambna moč organizma se zaradi športa povečuje, zmanjšali boste vaša stresna in tesnobna obdobja ali jih uspeli celo odpraviti, telesno držo boste izboljšali, pa koncentracijo (lažje boste razmišljali), ohranjali lepo postavo, krepili samopodobo in nenazadnje, zaradi hitrejše prebave lahko znižali možnost tveganja za razvoj hudih bolezni, kot je rak.

Zanimivo je opazovati otroke in mladostnike, ki se že od malega ukvarjajo s športom, koliko bolj uspešni so v življenju zaradi discipline in vztrajnosti ter dobrih rezultatov ob treningih. Njihova uspešnost se kaže zlasti na področju učenja. Otroci od najbolj zgodnjih obdobij življenja prepletajo psihosocialni razvoj tesno z razvojem gibanja in motorike, zato jih spodbujajte, da se gibajo.

Telovadba kar v domači dnevni sobi

V hladnejših mesecih leta bi lahko jutranjo telovadbo izvajali tudi doma ali pa prihranili tek za popoldansko sprostitev, a, ker zimski čas skopo odmerja dnevno svetlobo, kaj šele sončne žarke v megli, ki sega do tal, nam velikokrat užitek teka v sončnih žarkih ni dan. Zato pa izkoristimo vsaj konce tedna za to. Pa za kak vzpon na bližnji hrib, ki sega onkraj meglenega pokrova, kjer vam bo sonce vlilo moči za še naslednjih nekaj dni.

Če vam jutranje tekanje v temi, mrazu in ledu ne odgovarja, razgibajte svoje telo kar v stanovanju. Omislite si sobno kolo, stezo za tekanje. Niti eno niti drugo pa pravzaprav ni potrebno, saj lahko z lastno težo in morda s kakšno utežjo izvedete vrhunski trening, zaradi katerega boste kalorije kurili še najmanj dan po zaključku. Na spletu boste našli domiselne primere vadb, ki vam lahko vzamejo tudi samo 5 minut na dan in so učinkovite (če jih izvajate).

Z dihanjem odganjajte slabe izkušnje, ki se kopičijo v vas

Ob vsakršnem treningu se boste temeljito razgibali, preznojili in iz telesa odplaknili tako strupe kot negativne misli. Morda ste že slišali pripovedovati koga, ki je prestal težjo življenjsko preizkušnjo, kako mu je s športom uspelo predihati iz telesa vse slabo, kako neverjetno dobro se je začenjal počutiti po vsaki aktivnosti … Včasih traja dolgo, da to dosežemo, posebej pri rečeh, ki so za nas zelo pomembne in jih težje »odžalujemo«, a je vredno. Razgibavanje v naravi je lahko za vas fantastična psihoterapija, ki vam ne bo izpraznila denarnice. Osebno vedno izbiram športne aktivnosti v naravi, tek, hojo, kolo, saj me lepota krajine ob športu tako notranje izpolni, da me razne skupinske vadbe, fitnes in podobno nikoli niso zanimali. Pa na prostem so športne aktivnosti lahko vsakič drugačne, vedno na novem terenu, vedno ob drugačnih, očarljivih prizorih narave, predstavah na nebu.

Ko zemlja vdihuje in izdihuje

Idealna ura za vstajanje (in morda tudi pričetek dneva po športno) naj bi bila med 5. in 6. zjutraj - po 7-8 urah spanca, vstanete lahko seveda tudi prej, če se uspete do tako rane ure dovolj naspati. V posteljo bi morali iti še pred polnočjo, saj, če upoštevamo delovanje naravnih ritmov zemlje, ta med zenitom, torej med 12. uro in polnočjo vdihuje, od polnoči do dvanajste dopoldanske ure pa izdihuje. Po biodinamiki nastaja ritem dneva zaradi vrtenja Zemlje okoli njene osi. Proti soncu je obrnjena okoli pol dneva, takrat ta stran ni samo osvetljena, ampak tudi toplejša in bolj prijetna za življenje. V drugi polovici dne, ko imamo noč, je zaradi neosvetljenosti Zemlja hladnejša in temna. To biodinamiki razumejo kot ritem Zemljinega izdiha v jutranjih urah in vdiha po poldnevu. Zato naj bi zjutraj vstali čimprej in čimprej hodili tudi spat.

Ker je 7-8 ur počitka ob premnogih obveznostih včasih težko doseči, si kratek počitek lahko privoščite popoldne, zemlja takrat spet vdihuje in prebudili se boste kot novi.

In kako naj človek načrtuje dihanje, izdihanje, 7 ur, 100 minut, ki jih omenjam uvodoma, otroke, službo, zdravo kuhanje, vrtnarjenje, gospodinjska dela, prosti čas, rekreacijo in enkrat v dekadi še kino z možem? Malo pretiravam, a ker idealov ni, bo bolje, da misel na to opustimo in vijugamo skozi dan po svojih najboljših močeh in skušamo izpolniti vsaj kaj iz našega seznama.

Kaj vse lahko opravimo v jutranjih stotih minutah?

Že slavni ameriški razsvetljenec in izumitelj Benjamiin Franklin je v 18. stoletju govoril, da če bi človek hodil zgodaj v posteljo, zgodaj vstal, bi ohranil zdravje, bogastvo in modrost. 100 minut bi hitro lahko postala naša jutranja rutina, ki bi nam celotno življenje spremenila na bolje, naš um naj bi zaradi nje postal močnejši.

Približno 7 ur spanca dnevno vodi k manjšemu stresu, zvišuje zbranost, podaljšuje življenje. Ko vstanete, ne preverjajte takoj elektronske pošte ali družbenih omrežij, saj so to motilci, ki lahko zavirajo vaš jutranji mir in kreativnost.

5 do 15 minut namenite molitvi ali meditaciji na mestu, kjer se počutite dobro, varno, sprejeto, zaprite oči in mislite na kaj lepega, bodite hvaležni za nov dan.

Naslednjih 5 do 15 minut porabite za to, da zapišete najpomembnejše cilje za ta dan, z vizualizacijo le te jih lažje dosežete.

20 do 45 minut bo dovolj za telesno vadbo, ki vam bo dvignila samozavest, povečala produktivnost pri delu, vmes pa poslušajte vsebine, ki vas zanimajo. Pomislite, na tak način bi lahko v nekaj mesecih prebrali na desetine knjig.

3 do 5 minut bo dovolj za tuširanje, najbolje s hladno vodo, ki vas bo poživila, povečala metabolizem, zaradi česar boste hitreje izgubili kilograme in tudi blažili depresivna stanja.

Zadnjih 15 minut obvezno namenite zajtrku, ki naj bo bogat tudi z beljakovinami, kot so jajca, semena, oreščki, ki vas bodo dovolj nasitili in pripravili na izzive.

Besedilo: Vesna Topolovec
Vir: http://www.inc.com/benjamin-p-hardy/8-things-you-should-do-every-day-before-8-am-to-be-mentally-stronger.html