background

V dvoje je lepše … in težje!

Drži. Lahko pa se v paru prebudi tudi tekmovalnost ali prepuščanje prednosti. Za učinkovito vadbo v paru pa je pomembna predvsem sinhronost, usklajenost. Pri vadbi v paru se kar naenkrat sredi vaje lahko razkrijejo tudi osebne lastnosti »nasprotnika«, ki pa mora začuda biti tudi na vaši strani. Komplicirano? Nikakor.

Za učinkovito izvedbo vaj si morate izbrati po moči sodeč dokaj enakovrednega partnerja. Ostale psihološke izzive prihranite za kasneje. Cilj tovrstne vadbe je, da partnerja sodelujeta in s skupnimi močmi vajo privedeta do konca.

Vaje poleg krepitve mišic ter proženja srčne mišice omogočajo tudi spoznavanje šibkih točk, karakternih lastnosti, treniranje vztrajnosti ter timskega duha. Doživetje ob vajah v paru lahko prenesemo tudi na partnerski odnos, v delovni tim in podobno. Pa se preizkusimo. Izberite partnerja, potem pa kar v akcijo.

  • S partnerjem se usedite na tla z iztegnjenimi nogami. Obrnite se tako, da se bosta stikala s hrbti. Roke iztegnite ob telo in poiščite roke partnerja za vašim hrbtom. Vaše in njegove roke zataknite ali prepletite v komolcih in poizkušajte vstati. Vaja je končana, ko obe osebi stojita, se stikata s hrbti in imata še vedno prepletene roke. Morda se je pobrati s tal res enostavno, a v paru se boste za cilj pošteno prepotili. Poleg moči bo potrebno uporabiti tudi strategijo ter se o poteku dogovoriti s partnerjem.
  • Pri naslednji vaji stojimo vzravnano. S partnerjem smo obrnjeni drug proti drugemu v razdalji metra, tako da se vidimo v obraz. Podamo si roke in se držimo. Za ogrevanje napravimo pet počepov. Sinhrono. V nadaljevanju eden od partnerjev opravi pet navadnih počepov, medtem ko drug partner izvede pet počepov na eni nogi. Naredimo jih še pet na drugi, potem pa s partnerjem zamenjajta vajo. Ko opravite počepe, pa skušajte s partnerjem istočasno izvesti počepe na eni nogi. Priporočamo, da sta pokrčeni nogi diagonalni. V tem primeru bo počep trajal nekoliko dlje, spuščanje bo počasno, na varnost glede ravnotežja pa žal ne morete računati na partnerja, saj je v podobni zagati, kot vi, na eni nogi. Ponovite izziv še na drugi nogi.
  • V nadaljevanju ohranimo prvotno držo, torej s partnerjem si stojimo nasproti. Tokrat se bomo zibali s pomočjo prenašanje teže s pete na prste. Ko smo ogreti, pričnemo z vajo. Dvignemo se na prste ter se nagibamo proti partnerju naprej, vse do točke, oziroma čez, ko že izgubimo ravnotežje in rahlo padamo naprej. S partnerjem morate istočasno preprečiti padec tako, da se ujamete z dlanmi. Podobno vajo padanja lahko izvedete tudi tako, da eden od partnerjev s hrbtom pada proti drugemu nazaj, slednji pa ga more pravočasno ujeti z dlanmi za lopatice. Pri tej vaji se boste soočili tudi s strahom pred neznanim ter z zaupanjem, ki ga morate izkazati tistemu, ki bo preprečil padec.

To je le nekaj vaj, ki so prav poseben izziv. Seveda pa je prijetno vaditi v dvoje v katerikoli obliki vadbe. Pari, ki vadijo skupaj, ostanejo skupaj. Vadba v družbi je bolj enostavna, saj moštveni duh zagotavlja rednost in vztrajnost. Kanček tekmovalnosti je tudi dober pospeševalec napredka.

Še bolj zanimiva oblika pa je vadba v trojicah. V Sloveniji v začetku maja v Ljubljani poteka športnotekaška tradicionalna prireditev Tek trojk. Trojica tekačev premaguje dve tekmovalni razdalji proge. Bistvo trojke je solidarnost. Tekmovalci morajo namreč ves čas teči skupaj, doseženi čas skupine pa se zabeleži, ko zadnji član trojke prestopi ciljno črto. Simbolično je veriga močna toliko, kot njen najšibkejši člen. In vaje v dvojicah, trojicah ali skupinah so učinkovite toliko, kolikor ste sposobni druge postaviti pred ali ob sebe.

Lucija Šušteršič

Pomoč uporabnikom

Za dodatna vprašanja smo vam na voljo na telefonski številki 01 524 02 16 med delavniki od 8. - 16. ure.

Pišite nam

Dobrodošli v svetu naravnega zdravljenja A.Vogel

V naravi nam je dano vse, kar potrebujemo za zaščito in ohranjanje zdravja!

Odkrijte zgodbo Alfreda Vogla

Zdravstvene novice A.Vogel

Prijavite se na zdravstvene novice in nasvete. Vpišite se.