background

Način življenja in popuščanje venskega ožilja

Hidracija in vene

Za vzdrževanje optimalnega zdravja tudi venskega ožilja je hidracija telesa (ustrezna preskrba telesa z vodo) nujni pogoj. Če je telo dehidrirano so npr. poti razstrupljanja telesa okrnjene, telo zakisano,  telesne tekočine pa polne toksinov in tudi bolj goste. Težka, gosta venozna kri, polna odpadnih produktov se posledično tudi težje premika po venskem ožilju. V dehidriranem telesu je tudi preskrba celic z vitalnimi snovmi okrnjena. Vse to pa lahko vpliva tudi na slabšanje stanja venskega ožilja, ki postaja vse bolj ohlapno, krhko in prepustno.

Voda je edina pijača, ki telo ustrezno hidrira. Več o tem si preberite v knjigi Telo kliče po vodi, Dr.F Batmanghelidja. Da bi torej lahko zdravje vzdrževali ali si ga ponovno povrnili, moramo na dan popiti cca. od 2 do 3 litre čiste naravne vode. Na dva litra popite vode moramo zaužiti s hrano ali pijačo tudi pol čajne žličke naravne, nerafinirane, nejodirane soli (npr. Keltske ali Himaljske kristalne soli, lahko pa tudi kombinirate omenjeno sol z A.Vogel zeliščnimi solmi, ki so pripravljene iz naravne, nerafinirane, nejodirane morske soli).  To bo omogočilo optimalno hidracijo telesa.

Pri hidraciji telesa lahko po potrebi pomagajo še bio kokosova voda in 100% sok bio aloe vere. Pijače kot so naravni sokovi, zeliščni nesladkani čaji,… so za hidracijo telesa manj pomembni in naj bi jih zato pili v manjših količinah. Pri tem pazite tudi na diuretične učinke pijač. Diuretično delujejo zeleni čaj, črni čaj, čaj lipe, bezga,…, kava. Ob pitju teh pijač morate popiti še več vode, saj vodo iz telesa izrivajo in zato niso primerni za hidriranje telesa.

Pijače, ki vsebujejo alkohol, telo prav tako dehidrirajo in še zakisajo. To pa že prizadetemu venskemu ožilju nalaga še večje breme. Seveda je ob tem izjema kozarček bio rdečega vina, bogatega z antioksidanti, ki ožilje pomaga krepiti. A ob pretiravanju z njim tudi ta učinek izgubi svojo vrednost.

Umetne pijače, polne konzervansov, barvil, ojačevalcev okusa, fosforne kisline, sladkorja,… prav tako celotno telo in s tem tudi vensko ožilje na dolgi rok škodljivo obremenjujejo in poškodujejo. Zato se uživanju takšnih pijač raje izogibajte.

Hrana in vene

Hrana, ki telesu ne nudi vitalnih snovi in energije, temveč telo obremenjuje in izčrpava, tudi venskemu ožilju ne bo v korist. Torej hrana, ki nas zakisa in zastruplja, lahko povzroča na dolgi rok tudi poškodbe venskega ožilja. Zato se izogibajte s pesticidi, umetnimi gnojili,… obremenjenim jedem, predelanim jedem, polnih umetnih barvil, ojačevalcev okusa, konzervansov. Izogibajte se mesu, polnem hormonov, ostankov zdravil, pesticidov,… Izogibajte se škodljivim maščobam, kot so rafinirana olja, margarine, pregrevanju maščob in dodatkom takšnih maščob v predelanih izdelkih (paštetah, mesnih izdelkih, omakah,…). Izogibajte se tudi uživanju pretežno beljakovinske hrane, saj telo obremenjuje s kislimi presnovki. Za vzdrževanje kislo-baznega ravnotežja telesa naj bi dnevno zaužili od 70 do 80 % jedi, ki v telesu delujejo bazično in ga krepijo.

Torej uživajte raje biološko pridelano hrano, polno vitalnih snovi in energije. Le takšna hrana, ki je bogata tudi z antioksidanti, bo lahko vensko ožilje okrepila. Poleg antioksidantov pa je za krepitev ožilja pomembno tudi uživanje koristnih maščob. Zlasti blagodejno bodo na oslabljeno vensko ožilje delovala olja (npr. laneno, konopljino, orehovo, ribje olje, maščoba lososa, olje jeter polenovke, postrv, chia semena, …), ki vsebujejo velik odstotek omega 3 maščobnih kislin. Omega 3 maščobne kisline namreč zavirajo vsa vnetja v telesu. So pa tudi pomembne za ustrezno funkcioniranje vsake celice telesa. Več o tem si preberite v knjigah Dr. J. Budwigove.
Zdrava hrana, ki krepi delovanje prebavil in črevesne flore, je prav tako nujna za krepitev venskega ožilja. Motena prebava in porušena črevesna flora namreč onemogočata izkoriščanje vitalnih snovi iz hrane, ki bi lahko ožilje okrepile. Hrana, ki npr. krepi črevesno floro (koristne mlečno kislinske bakterije v črevesju, ki skrbijo za razgradnjo hrane v črevsju) je kislo zelje, kisla repa, kefir, sirotka, kisava, koncentrirana fermentirana sirotka, probiotični jogurti, hrana, bogata z vlakninami itd.

Stres in vene

Stres, kot je enolično stoječe ali sedeče delo, poletna vročina, neustrezna obutev in obleka, skrbi,  strahovi,… lahko prav tako škodljivo vplivajo na stanje venskega ožilja. Zato poskrbite za redno razgibavanje in sproščanje telesa.  Poučite se o vajah, ki krepijo vensko ožilje (naročite knjižico Mali vodnik za zdrave vene). Te lahko izvajate tudi na delavnem mestu. Doma nogam privoščite sproščanje z rahlo masažo, kopeljo ali počivanjem tako, da jih dvignete nad nivo glave, ko ležite itd. Oblačila in obutev naj bodo udobna in sproščena, da omogočajo prosto cirkulacijo krvi.

Da skrbi, strahovi in druga čustva prav tako vplivajo na stanje ožilja, ste verjetno že kdaj opazili. Če imate npr. običajno občasne rahle težave z venami, boste opazili, da se te okrepijo, ko ste v skrbeh, vas prežema strah, žalost, jeza… Takrat bodo noge izraziteje utrujene, otečene, napete in boleče. Ko čustvena napetost mine, se tudi pretočnost ožilja izboljša in težave umirijo. Zato poskrbite tudi za redno prebavljanje čustvenih napetosti.

Nad popuščanje venskega ožilja z divjim kostanjem

Če se težave z venami že pojavijo, pa preverite, kako jih lahko notranje zdravite npr. z naravnim rastlinskim zdravilom A.Vogel Venaforce iz divjega kostanja, zunanje pa negujete z gelom iz divjega kostanja A.Vogel Venagel.

Tekst: Adriana Dolinar

Pomoč uporabnikom

Za dodatna vprašanja smo vam na voljo na telefonski številki 01 524 02 16 med delavniki od 8. - 16. ure.

Pišite nam

Ali ste vedeli?

Tudi septembrsko sonce je nujno potrebno za ustvarjanje vitamina D. Kdaj in koliko se sončiti ter kako ugotoviti, če ga imamo dovolj?

Se bojite sončnih žarkov? Nikar!

Dobrodošli v svetu naravnega zdravljenja A.Vogel

V naravi nam je dano vse, kar potrebujemo za zaščito in ohranjanje zdravja!

Odkrijte zgodbo Alfreda Vogla

Zdravstvene novice A.Vogel

Prijavite se na zdravstvene novice in nasvete. Vpišite se.