background

Poskrbimo za svoje noge, še preden jim začno nagajati visoke temperature

Posledica šibkosti ven in zakaj so te bolj obremenjene poleti

V kolikor opažamo, da so noge včasih proti koncu dneva vse bolj otečene, posebej v primeru da veliko sedimo ali stojimo, je lahko to znak šibkosti venskih žil in njihovih zaklopk. Posledica venskega popuščanja je namreč slaba cirkulacija venske krvi po nogah navzgor (saj zaklopke slabo tesnijo). Povečan pritisk krvi na vene stene ven šibi ter poveča kapilarno prepustnost. Posledično zastajanje tekočin v medceličnem prostoru zaznamo kot oteklost okrog gležnjev oz. zlasti oteklost nog pod kolenom. Čevlji, ki so nam bili zjutraj ravno prav veliki, so nam lahko zvečer čudno pretesni. Seveda pojav lahko spremlja še občutek teže v nogah, utrujenost nog in celo pojav bolečih nog in krčev.

Zaradi več razlogov se težave z venami poleti običajno še okrepijo. Pomemben dejavnik za to je porast temperature okolja. Ker je naloga ven tudi uravnavanje telesne temperature, se te ob pregretju telesa razširijo, da bi se telo lahko ohladilo. To pa seveda še poslabša cirkulacijo venozne krvi navzgor (poveča pritisk na vene) in še poveča uhajanje ter zastajanje tekočin v medceličnem prostoru. Posledica tega je, da so opisane težave z nogami v poletnih mesecih, za razliko od ostalih letnih časov, najbolj izražene. Kako torej še tekom pomladi poskrbeti za lahkotnost nog poleti?

Odpravimo slabe navade

Najprej je vedno dobro preveriti način življenja in odpraviti slabe navade, ki nogam niso v korist. Torej odpravimo nekakovostno hrano, dehidracijo, stres, toksine v telesu, visoke pete, tesna oblačila, pomanjkanje gibanja, spanja in počitka. Že s temi ukrepi lahko veliko storimo za zdravje nog. V pomoč pri ugotavljanju, kako močno slabe navade načenjajo zdravje naših ven, pa nam je lahko tudi Test za vene.

Uživajmo več z rutinom bogate hrane

Uživanje hrane, ki vsebuje obilje bioflavonoidov, je lahko zelo krepčilno tudi za vene. Od bioflavonoidov prav rutin najbolj podpre vene. Med drugim podpira steno ven, cirkulacijo venozne krvi in podpira telo pri odpravljanju zastoja tekočine v medceličnem prostoru. Rutina veliko vsebujejo citrusi, ajda in šparglji (seveda izbirajte le ekološka živila). Vene bomo denimo dobro podprli, že če bomo spomladi začeli z rednim uživanjem ajde – kaše in čaja iz nje, lahko pa tudi čaja iz listov in cvetov ajde. Slednjega pijemo trikrat na dan, dva do tri mesece.

Poleg rutina kaša ajde vsebuje tudi ožilju koristen kvercetin, selen, cink, esencialne aminokisline, vlaknine in mnogo vitaminov in mineralov. Zelo bogata z rutinom je sorta tatarska ajda. Vsebuje ga lahko tudi do stokrat več od navadne, zato je koristno, če je ta kar se da pogosto na jedilniku. Lahko jo pripravimo kot prilogo k glavnim jedem, kot osnovo za zdravo sladico ali pa jo pijemo kot čaj. Slednjega lahko pripravimo tako, da dve veliki žlici tatarske ajdove kaše dodamo v en liter vode, jo zavremo in pustimo vreti še približno dve do tri minute. Po približno dvajsetih minutah čaj precedimo in ga pijemo čez dan. Kašo, ki od priprave čaja ostane, seveda lahko zaužijemo. Vene podpira tudi uživanje brusnic, borovnic in drugih jedi, bogatih z bioflavonoidi.

Okrepimo mišice nog

Če zaradi načina dela veliko sedite ali stojite, pričnite z več gibanja. Že vsakodnevni daljši sprehod v naravi bo venam v pomoč. Po možnosti obujte bosonoge čevlje, ki najmočneje aktivirajo mišice nog. Ko se te med hojo krčijo in raztezajo, učinkovito potiskajo venozno kri navzgor in s tem venam olajšajo delo ter jih razbremenijo. Več gibanja bo pomagalo tudi limfi, da odpravi zastoje tekočin v medceličnem prostoru. Pretoku venozne krvi in limfe pomagamo tudi tako, da noge večkrat dnevno dvignemo nad nivo srca. Med sedenjem in stanjem pa koristi, da večkrat opravimo vsaj nekaj minutne vaje za mišice nog – aktiviramo mišično črpalko.

Pričnimo že v pomladnih mesecih uporabljati izvlečke iz semen divjega kostanja

Pogosto se na ta nadvse koristen ukrep spomnimo šele poleti, ko noge že trpijo zaradi oteklin, bolečin in krčev. Zakaj ne bi raje delovali preventivno in pripravke oz. zdravila iz divjega kostanja pričeli uživati že v pomladnih mesecih? Tako bodo noge ustrezno pripravljene na vroče poletne dni, saj bodo vene že okrepljene in bodo kos dvigom temperature v okolju. Četudi se bodo težave z venami poleti vseeno pojavile, pa bodo te precej blažje, kot bi bile sicer. Dodatno jim lahko pomagamo še z nanašanjem gela iz divjega kostanja.

Med učinkovite in varne pripravke iz divjega kostanja sodi registrirano rastlinsko zdravilo A. Vogel Venaforce. Narejeno je iz svežih semen navadnega divjega kostanja (Aesculus hippocastanum L.), ki jih namakajo v alkoholu. Po procesu namakanja se alkohol odpari. Ena tableta tako vsebuje med 157,5 – 225,0 mg suhega ekstrakta svežega semena, kar ustreza 50 mg triterpenskih glikozidov, izraženih kot brezvodni escin. Slednji dokazano deluje protivnetno, antiedematozno (deluje proti oteklini) in venotonično (okrepi stene ven). Torej učinkovito deluje na tonus ven in prepustnost kapilarnih sten, zaradi česar se zmanjša prehajanje tekočin iz kapilar in njihovo nabiranje v medceličnem prostoru.

Zdravilo je primerno za zdravljenje kroničnega venskega popuščanja, za kar je značilno otekanje nog, krčne žile, občutek teže v nogah, bolečine v nogah, srbenje, napetost in krči v mišicah. Za najboljši učinek je dobro izvleček divjega kostanja redno uživati dvakrat dnevno - zjutraj in zvečer po eno tableto. Prve učinke zdravila bomo opazili po dveh do treh tednih jemanja. Mnogi pa lahkotnost nog opazijo že kmalu po pričetku jemanja. Za dolgotrajne učinke se vsekakor priporoča tri do šest mesečno jemanje.

Torej, pomlad je idealen čas, da pričnemo z jemanjem divjega kostanja in s tem vene na poletje dobro pripravimo. Tako bodo te lažje kljubovale vročim dnem, ko bomo lahkih nog uživali v poletnih radostih.

Besedilo: Adriana Dolinar

A. Vogel nasveti za zdravo življenje

Prijavite se na brezplačne nasvete in postanite del skupnosti A.Vogel

Ali ste vedeli?

Vam primanjkuje železa? Veliko ljudi namreč sploh ne ve, da se spoprijema s pomanjkanjem tega pomembnega minerala. Če ste kronično utrujeni in brez energije ter imate pogoste glavobole, ste morda res samo v primežu stresa, a so ti simptomi dejansko povezani tudi s pomanjkanjem železa. Zato preverite raven železa v vašem telesu in poskrbite zase.

Železo za več energije in manj utrujenosti

Pomoč uporabnikom

Za dodatna vprašanja smo vam na voljo na telefonski številki 01 524 02 16 med delavniki od 8. - 16. ure.

Pišite nam