A.Vogel Blog

Domov / spanje/ Ne morem spati

Ne morem spati

To težavo občutijo mnogi. Vzroki zanjo so raznoliki: od neustreznega ležišča do stresa.

Zakaj ne morem zaspati?

Več kot četrtina ljudi slabo spi. Mnogi imajo težave s spanjem, nekateri pa motnje spanja.  
Pa vendar je podatek o pogostnosti teh težav bolj slaba tolažba, če se vsako noč dolge ure neuspešno trudite zaspati.  
Poznamo veliko dejavnikov, ki kratijo spanec. Lahko gre le za slabo ležišče, lahko pa za stres ali psihološke težave.    

Na kaj je še treba biti pozoren?

Če poznate vzrok, ki vam krati spanec (na primer skrbi zaradi težav v družini ali službi), se čim prej spopadite z njim.  
Žal pa se pogosteje zgodi, da ni mogoče z gotovostjo ugotoviti določenega vzroka, temveč se jih hkrati pojavi več, na primer: 

  • nagnjenost k zaskrbljenosti že po naravi,
  • težave s spanjem tudi pri drugih članih vaše družine,
  • neudobno ležišče,
  • vznemirjenost zaradi pričakovanja dogodkov, ki preneha, ko dogodek mine,
  • dremanje čez dan, ki nekaterim sicer koristi, drugim pa lahko poslabša kakovost spanja ponoči.

Težave s spanjem

Težave s spanjem so najpogostejši vzrok slabega spanca. Lahko jih povzročajo različni dejavniki, kot sta stres, zaskrbljenost ali pa so posledica drugih zdravstvenih težav, na primer nočno potenje v menopavzi ali nočno uriniranje zaradi benigno povečane prostate.  
Tudi nenadne spremembe v načinu življenja (na primer rojstvo otroka) lahko močno poslabšajo kakovost spanja in vodijo v pomanjkanje spanja. 

Težave s spanjem razdelimo v tri skupine.  

  1. Težavno uspavanje
  2. Slaba kakovost spanja
  3. Prezgodnje prebujanje


Čeprav te težave običajno niso hude in lahko minejo brez zdravljenja, jih je smiselno lajšati, da preprečimo dnevno utrujenost, zaradi katere je naša storilnost slabša. Na tej povezavi lahko preberete več o težavah s spanjem, tukaj pa več o njihovih vzrokih.

Kaj še lahko storim, če slabo spim?

Pomembno je ugotoviti vrsto težav s spanjem ali motenj spanja, saj le tako lahko najdemo učinkovito rešitev.  
Na primer, če vemo, da slabo spimo zaradi popoldanskega dremeža, to navado raje opustimo. Tako že preprosta sprememba vsakodnevnih navad lahko izboljša kakovost spanja.  
Tudi sprememba načina življenja in okolja lahko pripomore k boljšemu spanju. Na tej povezavi boste našli nasvete za ustrezno higieno spanja.
Obstajajo različna zdravila, ki pripomorejo k boljšemu spanju. Nekatera so na voljo le na recept, nekatera pa je mogoče dobiti tudi brez recepta – na primer Dormeasan, ki vsebuje baldrijan in hmelj.  
Na tej povezavi lahko preberete več o tem, kakšne vrste pomoči pri težavah s spanjem poznamo.

  • Vprašanja in odgovori

    Najbolj pogosta vprašanja in odgovori o spanju. Preberite več>>

  • Preverite kako dobro spite

    Vzemite si minuto in preverite kako dobro spite. Preberite več>>

  • Blog

    Članek na temo spanja tudi na našem blogu. Preberite več>>