A.Vogel Blog

Kaj povzroča smrčanje?

Morda ste opazili, da čeravno običajno ne smrčite, se to lahko pojavi v primeru prehlada, posebej če imate zamašen nos. Ko prehlad izzveni, mine tudi ta težava. Drugače je pri osebah, ki smrčijo tudi sicer.

Nekateri ljudje so bolj nagnjeni k smrčanju kot drugi in čeprav je včasih težko ugotoviti, kaj to stanje povzroča, obstaja nekaj dejavnikov, ki k temu pogosto močno pripomorejo.

Telesna teža – Čeprav smrčijo tudi vitke osebe, je to običajno bolj značilno za ljudi s prekomerno telesno težo, posebej če imajo veliko maščobnega tkiva okrog vratu. To omejuje dihalne poti, še zlasti med spanjem. Če ste opazili, da ste pričeli smrčati sočasno s pridobitvijo odvečnih kilogramom, je to skoraj gotov razlog za pojav smrčanja. V tem primeru se boste te neprijetnosti najlažje rešili tako, da shujšate.

Položaj spanja – Bolj običajno smrčijo ljudje, ki spijo na hrbtu, saj v tem položaju jezik zdrkne nazaj, mehko nebo je bolj sproščeno, grlo pa bolj zablokirano. Poskusite raje spati na boku, saj boste na tak način razširili dihalno pot. Morda se vam bo sprva zdelo zelo naporno spati na drugačen način kot ste bili navajeni doslej, a človeško telo je izjemno prilagodljivo. Ko opazite, da zaradi tega še manj smrčite, pa v novem položaju vztrajajte, saj ne bo dolgo, ko vam bo postal prijeten.

Vzglavnik – Tudi vrsta vzglavnika lahko odločujoče vpliva na simptome smrčanja, pri čemer so mehki, ki ne nudijo dobre opore, slabša izbira. Pomembno je tudi, da imamo vzglavnik pravilne višine, saj prenizek ali previsok vzglavnik lahko povzroči, da imamo zatilje ukrivljeno pod napačnim kotom, kar prav tako poveča tveganje za smrčanje. Izberite čvrst vzglavnik, ki nudi dobro oporo in omogoča, da sta glava in vrat v isti liniji s telesom.

Vaje proti smrčanju

V nedavno izvedeni raziskavi so proučevali učinkovitost vaj proti smrčanju. Morda zveni nenavadno, a morda so prav te tiste, ki vas znajo rešiti muk. Tako jezik kot mehko nebo sta mišici, ki ju lahko treniramo in ju z vajo okrepimo, podobno kot vsako drugo mišico. Vaje so preproste, pomembno pa je, da jih izvajate redno, če želite rezultat.

Iztegnite jezik – Prav pred tem so nas starši radi grajali, ko smo bili otroci, a dobra novica je, da si kot oseba, ki smrči, to lahko privoščite mirne vesti. Smete celo pomahati z iztegnjenim jezikom. Pri tej vaji torej jezik iztegnite daleč kolikor lahko, brez da ga upognete, nato pa ga v tem položaju premikajte levo in desno in se pri tem poskušajte dotakniti kotička ustnic. Nato ga premikajte navzgor in navzdol in se poskusite dotakniti ustnic. Vajo ponavljajte vsaj deset do petnajst sekund oziroma dokler se ne pojavi bolečina.

Drsite z jezikom po nebu – Jezik pomaknite za zgornje zobe in s konico drsite po nebu proti grlu vzdolž grebena, ki ločuje obe strani trdnega neba. Vajo ponovite dvajsetkrat.

Sesajte palec (vendar brez palca) – Obnašajte se, kot bi sesali palec ali liziko. Jezik položite na nebo in sesajte nekaj sekund, nato popustite. Pri tem mora jezik ves čas ostati trdno na nebu. Vajo zopet ponovite dvajsetkrat preden jezik povsem sprostite.

Vse vaje razen iztegovanja jezika lahko brez težav opravljate na javnem mestu, na delu, med vožnjo, nakupovanjem … Če jezik ali nebo ne postaneta boleča, lahko vaje ponovite tudi trikrat dnevno. Prvi rezultati se bodo pokazali že čez nekaj tednov, le vztrajati je potrebno in že kmalu boste tako vi kot vas partner uživali v bolj mirnem spancu.

Po www.avogel.co.uk priredila Sabina Topolovec

Preberite tudi:
- Zdravje moških
- Naravno zdravilo Dormeasan
- Težave s spanjem