background

Šport v vročih poletnih mesecih

Poletni meseci so zaradi lepega sončnega vremena še posebej vabljivi za športne aktivnosti na prostem, vendar pa lahko visoke temperature in neupoštevanje navodil povzročijo splošno slabo počutje.

Ko se poleti odločate za športne aktivnosti, poskrbite za primerno obleko in obutev. Oblecite svetla lahka in zračna oblačila, na glavo pa si nadenite pokrivalo, ki vas bo ščitilo pred sončnimi þarki. V naravo se odpravite zgodaj zjutraj ali pozno zvečer, ko vročina nekoliko popusti. S športom ne pretiravajte in če je le možno, poiščite senco za izvajanje aktivnosti. Dele telesa, ki so izpostavljeni soncu, zaščitite pred UV žarki z zaščitno kremo s primernim faktorjem. Prav tako ne pozabite na zaščito, kot so čelade in ščitniki.

V poletni vročini je zelo pomembno piti veliko vode, vsaj 30 ml na kilogram telesne teže dnevno. Voda v telesu je namreč zelo pomembna. Poleg tega, da je topilo in transportno sredstvo, odstranjuje odpadne in toksične snovi, uravnava telesno temperaturo, oblikuje posebno zgradbo, vzorec in obliko, ki ima v celici vlogo lepila, proizvodi celic po vodnih kanalčkih prehajajo do ciljnega mesta v živcih?   

Dnevno v normalnih okoliščinah izgubimo 2,4 litra vode, od tega 1,4 L s sečem, 0,1 L z znojem, 0,2 L z blatom, 0,7 L z izhlapevanjem skozi pljuča in kožo. V vročih poletnih dneh se poveča izhlapevanje vode zlasti skozi pljuča, kožo in z znojenjem, tako da je skupno izgubljanje vode iz telesa okoli 4 L. Če izgubimo 4 L vode, jih moramo 4 tudi nadomestiti, v nasprotnem primeru pride do dehidracije. Kronična dehidracija zmanjšuje krvni tlak in lahko vodi do odpovedi ledvic, možganske kapi, srčnega infarkta, tvorbe ledvičnih kamnov in številnih drugih bolezni. Alkohol, kava in sladki sokovi ne nadomestijo vrednosti čiste, naravne vode, saj vsebujejo dehidracijske snovi, ki vodo iz telesa odstranjujejo (npr. kofein).

Hrana v poletnih dneh naj bo lahka. Uživajte čimveč svežega sadja in zelenjave, izogibajte se mastni in težko prebavljivi hrani. Poskusite zaužiti 5-6 manjših obrokov dnevno.

Gibanje je priporočljivo v vseh mesecih leta, le primerno mora biti vremenskim razmeram in prilagojeno posamezniku. Zato ni razloga, da bi šport opustili, če so temperature zraka visoke. Če vas vročina moti, se odločite za plavanje v bazenu. Hladna voda vas bo namreč sproti prijetno hladila. Tudi sprehod po hladnem gozdu v vročini prija. Važno je, da storite nekaj zase in da se po aktivnosti dobro počutite.

Atrogel® gel

Deluje protivnetno, zmanjšuje bolečine in okorelost sklepov ter izboljšuje njihovo gibljivost
Več

Molkosan®

Koncentrirana sirotka bogata z L + mlečno kislino.
Več

Pomoč uporabnikom

Za dodatna vprašanja smo vam na voljo na telefonski številki 01 524 02 16 med delavniki od 8. - 16. ure.

Pišite nam

Dobrodošli v svetu naravnega zdravljenja A.Vogel

V naravi nam je dano vse, kar potrebujemo za zaščito in ohranjanje zdravja!

Odkrijte zgodbo Alfreda Vogla

Zdravstvene novice A.Vogel

Prijavite se na zdravstvene novice in nasvete. Vpišite se.