background

Imate tudi vi pogosta vnetja sečil?

1. Odplaknite bakterije

Za optimalno delovanje in čiščenje telesa potrebujemo dovolj vode. Dnevno ob normalnem psihofizičnem stanju izločimo z veliko in malo potrebo, potenjem, dihanjem … med 1,5 do 2,5 litra vode. Da bi se izognili slabemu počutju, pomanjkanju energije, slabi koncentraciji, glavobolu, zaprtju, bolečinam v želodcu … in nenazadnje težavam s sečili, je potrebno izgubljeno količino vode nadomestiti.

Kadar pijemo premalo, je že to lahko povod za vnetje sečil, posebej še če ste k temu problemu podvrženi. Ob dehidraciji telesa je urin koncentriran in lažje nadraži občutljivo sluznico mehurja. Poleg tega ob dehidraciji uriniramo manjkrat, kar pomeni, da se škodljive bakterije dlje zadržujejo v sečilih, se lažje naselijo na sluznici in razmnožijo ter povzročijo vnetje. Da do tega ne bi prišlo, dnevno zaužijte vsaj 2 do 2,5 l vode, če ste telesno aktivni, pod stresom, če se močno potite …, pa tudi več.

2. Ali vaša hrana krepi ali bremeni sečila?

Podobno kot koncentriran urin zaradi dehidracije draži sluznico mehurja, lahko le to draži tudi urin, ki se izloča iz zakisanega in s strupi preobremenjenega telesa. Ker nekakovostna hrana močno prispeva k zakisanosti in toksični obremenitvi telesa, je dobro v izogib težavam s sečili paziti tudi na to, kaj jemo.

Ekološka ali doma na naraven način pridelana in predelana hrana naj zato predstavlja večji del vašega obroka, če že ne vsega. Takšna hrana telo resnično nahrani, brez da bi ga obremenjevala s toksičnimi snovmi, kot so ostanki pesticidov, nepotrebnimi konzervansi in drugimi spornimi snovmi, ki jih telo izloča preko urina.

Je pa kljub temu da uživamo ekološko hrano, ki nas ne obremenjuje s toksini, dobro podpreti tudi kislo bazno ravnovejse telesa. Obstajajo namreč živila, ki po presnovi v telesu ustvarjajo kisle presnovke, kar telo zakisa in tista, ki po presnovi v telesu puščajo bazične presnovke, ki pomagajo telo razkisati. Tako poleg konvencionalne hrane (pridelane s pomočjo pesticidov, umetnih gnojil, procesirane in polne aditivov in sladkorj … ), alkohola, soda pijač, sirupov, kave …, ki telo močno zakisajo, tega zakisa tudi pretirano uživanje ekološke beljakovinske hrane (meso, ribe, mleko in mlečni izdelki, jajca …) in ekoloških žit.

Torej, da kislo bazno ravnovesje telesa ne bo prizadeto, sečila pa obremenjena, je dobro obroke sestaviti tako, da zaužijemo 30 % hrane, ki zakisa in 70 % hrane, ki razkisa. Med slednje npr. sodijo zlasti sadje in zelenjava.

3. Kako je z vašim mikrobiomom?

Danes vemo, da je mikrobov, ki z nami sobivajo tako zunaj kot znotraj telesa (npr. na sluznici črevesja, spolovil, sečil …), nekajkrat več kot naših telesnih celic. Vse bolj se s tem zavedanjem uveljavlja tudi dejstvo, da je ravnovesje teh mikrobov, ki sestavljajo tki. mikrobiom, zelo pomembno za naše zdravje. Če ga porušimo z neustreznim načinom življenja (stres, dehidracija, preveč sladkorja, predelanih živil ….), pogostim jemanjem zdravil, kot so antibiotiki, kortikosteroidi itd., se to lahko odraža tudi v občutljivosti sečil na vnetja. Npr. v raziskavi ugotavljajo, da pomanjkanje varovalnih mikrobov (Laktobacilov) na vaginalni sluznici zaradi pomanjkanja estrogena, jemanja antibiotikov, kontracepcijske zaščite … lahko poveča verjetnost za vnetje sečil in obratno. Ukrepanje v smeri obnove porušenega mikrobnega življenja na sluznici vagine lahko zmanjša riziko za nastanek vnetja.

Zato je dobro, v kolikor želite sečila okrepiti, podpreti tudi mikrobiom črevesja, spolovil in sečil.

4. Kaj pa stres?

Neprestano vznemirjanje, predvsem zaradi strahu, pa tudi zaradi zaskrbljenosti, žalosti ali drugih čustev lahko slabo vpliva na zdravje sečil. Kako močan je vpliv stresa na sečila, je lahko začutil vsakdo, ki je imel sočasno vnetje sečil in stresno preobremenitev. Npr. bolečina v področju mehurja ali ledvic se občutno ojača, ko smo pod stresom in občutno zmanjša, ko stres mine.

Znano je, da ob stresu naš imunski sistem deluje slabše, kar med drugim pomeni, da se škodljivi mikrobi lažje razmnožujejo in poglabljajo vnetje. Zavoljo krepitve sečil in preprečavanja vnetij je tako dobro med drugim poskrbeti tudi za učinkovito obvladovanje stresa.

5. Se izogibate mrazu?

Poleti paše pregreto telo ohladiti v mrzlem morju, jezeru, reki … ali pa pod mrzlim tušem. Mnogi bodo ob tem spustili kakšen krika ali dva, tisti občutljivi na sečilih pa bodo lahko v naslednjih dneh podlegli novemu vnetju sečil. V raziskavi so sicer skupino 29 zdravih, a k vnetju sečil nagnjenih žensk, izpostavili mrazu tako, da so jim za pol ure le spodnji del nog potopili v zelo mrzlo vodo. V primerjavi s kontrolno skupino, kjer ni zbolel nihče, je v skupini, izpostavljeni mrazu 6 žensk v roku 55 ur po ohladitvi nog razvilo težave na sečilih. 5 jih je imelo bakterijsko vnetje sečil, kar potrjuje, da ohladitev nog lahko pri osebah, nagnjenih k vnetjem sečil, le tega tudi povzroči. Pri poletnem ohlajanju zato uberite bolj blago pot. Mrzla ohladitev ni za vas.

Kadar nas zebe v noge ali ko smo na sploh premraženi, lahko noge in telo ogrejemo s toplo nožno kopeljo, v katero lahko dodamo tudi izbrana zelišča, zeliščno sol ali zeliščno kopel. Odlična je npr. brinjeva kopel, ki poživi prekrvavitev nog in pomaga pri ogrevanju. Na ta način lahko prav tako preprečimo nastanek vnetja sečil zaradi izpostavljenosti mrazu.

6. Kaj pa higiena

Pogosto se ponavljajoča vnetja sečil umirijo tudi z doslednim izboljšanjem higiene spolovil in zadnjika. Tako preprečimo potovanje E coli iz danke na vaginalno sluznico, od tod pa v sečnico in mehur.

Torej, po opravljeni veliki potrebi,zadnjo plat brišemo v smeri stran od spolovil in sečnice. Izberite navaden toaletni papir, ki ni odišavljen, da po ne potrebnem še dodatno ne dražite kože in sluznice. Še bolje se je takoj po veliki potrebi stuširati ali vsaj umiti v bideju. Pred in po spolnem odnosu je prav tako dobro skočiti pod tuš. Če le gre, poskušajte tudi po odnosu čim prej urinirati, da tako pomagate splakniti škodljive mikrobe, ki so se med odnosom prebili bližje mehurju.

Mila, ki jih uporabljamo za nego občutljivih intimnih delov, naj bodo naravna in ustrezne kislosti (npr. med 3,5 in 5,2 pH). Za intimne predele niso primerna mila, ki jih uporabljate za druge dele telesa, ker so ta preveč bazična (ca. pH 11) in lahko spremenijo pH sluznice intimnih delov. Npr. pH nožnice je normalno med 3,8 in 4,5. Če z neustreznimi mili zmotimo to naravno ravnovesje, posledično upade nivo zaščitnih mikrobov sluznice (laktotobacilov), to pa poveča riziko za razvoj škodljivih mikrobov, ki se lahko naselijo tudi v sečilih in povzročijo vnetje. Primerno kislost nožnice pomaga vzdrževati tudi nega intimnih delov telesa z razredčenim Molkosanom® z vodo v razmerju 1:1.

7. Čas za malo potrebo

Vse potrebuje svoj čas in tudi pri uriniranju je tako. Če mehur v tem procesu prehitimo, bo zadržal nekaj urina za naslednje praznjenje. Prav tako ne čakati z opravljanjem male potrebe, ko vam telo sporoči, da je čas. Vse to namreč ponovno pomeni večjo možnost zadrževanja škodljivih mikrobov v sečilih in njihovo razmnoževanje.

8. Obleka

Ni odveč spomniti, da poskrbite tudi za primerno »obleko« intimnih delov telesa, saj tudi ta navsezadnje lahko vpliva na zdravje spolovil in s tem sečil. Znano je, da spodnje perilo, hlačne nogavice in oprijete hlače iz sintetičnih materialov, ki ne dihajo oz. ne zračijo, lahko dražijo intimne predele in ustvarjajo primerno okolje za razvoj vnetja. Boljša izbira so bombažno ali bambusovo spodnje perilo, po možnosti iz ekološkega materiala ter bolj ohlapna oblačila iz naravnih materialov.

Podobno velja za vložke, ki jih uporabljamo ob mesečnem perilu. Čim bolj bodo ti naravni in zračni, bolj bomo pred draženjem in vnetjem zaščitili intimne predele in posledično tudi sečila.

9. Dodaten nadzor nad mikrobi v sečilih

Mnogi z rednim pitjem vsaj 1 dcl naravnega 100 % soka brusnice (npr. Dr. Steinberger Sok brusnice) uspešno preprečujejo ponovitve infekcij sečil. Snovi, ki jih brusnica vsebuje, preprečujejo bakterijam E.Coli pritrjevanje na steno sečnega mehurja. Ker se le te ne morejo pritrditi, se ne morejo na steni mehurja razmnoževati in povzročati vnetja. Ob izdatnem pitju vode tako »plavajoče« bakterije lahko hitro izločimo iz sečil.

Dokazano pa lahko ponavljajoča vnetja na mehurju učinkovito obvladujemo tudi s kombinacijo korenine luštreka, lista rožmarina in zeli navadne tavžentrože (Canephron). Raziskave so za navedeno kombinacijo rastlin potrdile protivnetno, diuretično, spazmolitično, antiadhezivno in protibakterijsko delovanje. Prav tako so dokazali, da za odpravljanje ponavljajočega se vnetja mehurja večinoma zaleže že 12 tedensko zdravljenje z omenjenim pripravkom. Raziskave so namreč pokazale, da se po takšni terapiji pogostost pojavljanja vnetij sečil zmanjša za 73%!

Besedilo: Adriana Dolinar

Pomoč uporabnikom

Za dodatna vprašanja smo vam na voljo na telefonski številki 01 524 02 16 med delavniki od 8. - 16. ure.

Pišite nam

Nad bolečine z gorsko arniko

Gorska arnika - enako učinkovita kot zdravila

Kako pomaga arnika?

Dobrodošli v svetu naravnega zdravljenja A.Vogel

V naravi nam je dano vse, kar potrebujemo za zaščito in ohranjanje zdravja!

Odkrijte zgodbo Alfreda Vogla

Zdravstvene novice A.Vogel

Prijavite se na zdravstvene novice in nasvete. Vpišite se.