background

Prehrana v obdobju menopavze

Sadje in zelenjava

Zaužijte vsaj 5 obrokov sadja in zelenjave, ki naj bosta kar najbolj sveža, saj v tem obliki zagotavljata največ kakovostnih hranil. Dan je najbolje pričeti s kozarcem (ali dvema) tople (ali mlačne vode). Nato je zelo priporočljivo narediti nekaj vaj in se naužiti svežega zraka. Sledi čas za sadje. To naj bo sveže, ekološko, polno dragocenih hranil. Lahko so to jabolka, prelita s medom in posipana s cimetom, lahko sveže jagodičevje z vrta. Sledite svojemu glasu in izbirajte čim bolj sezonsko sadje in zelenjavo.

Beljakovine

V času menopavze se potrebe po beljakovinah povečajo, zato si jih privoščite dovolj. Če se ne prehranjujete vegansko ali vegetarijansko, so to lahko meso ali ribe, ki naj bodo, če je to le mogoče, iz ekološke pridelave. Meso živali, ki se prosto pasejo, ima veliko prijaznejšo maščobno strukturo in ni obremenjeno z ostanki zdravil. Naravno zdrave živali predstavljajo neprimerljivo boljšo izbiro kot meso in iz masovne reje. Uživajte ga zmerno, ne v prevelikih količinah, saj lahko kakovostne beljakovine poiščete tudi v rastlinskem svetu, ki ga vsekakor velja kombinirati z živili živalskega izvora. Dobri viri so denimo različni oreščki in semena (dobro je, da jih predhodno namakate, morda celo nakalite), seveda pa lahko v manjših količinah uživate tudi manj kakovostne sire, jajca kokoši, ki se prosto pasejo. Posegate lahko tudi po fermentiranih izdelkih iz soje, denimo tempehu, sicer pa so odlični tudi naš fižol in druge stročnice.

Polnozrnata žita

Kvinoja, ajda, rjavi riž in oves zagotavljajo potrebne vlaknine, ki olajšajo prebavo in izločanje. Zaprtje in počasna prebava lahko simptome v menopavzi še poslabšata. Pazite pa, da z ogljikovimi hidrati ne pretiravate, saj lahko dosežete nasprotni učinek. Prehrana s previsokim deležem ogljikovih hidratov iz predelanih žit pripomore h kopičenju kilogramov. Tudi zato je zelo pomembno, da izbirate polnozrnata žita in izdelke iz njih. Pecite svoj kruh, kupujte polnozrnate testenine, zmanjšajte sladkor oz. uporabite bolj zdrava sladila v čim manjših količinah ipd.

Kakovostne maščobe

Olivno olje, kokosovo maslo in mastne vrste rib so dober vir maščob, ki jih telo potrebuje za zdrave sklepe, delovanje možganov (vplivajo zlasti na spomin) in lepo kožo. Uživate lahko tudi kakovostna, hladno stiskana olja, kot so denimo laneno, konopljino, orehovo in podobno.

Voda

Ob vsem tem je seveda zelo pomembno, da spijete dovolj vode, vsaj dva litra dnevno. Če začnete dan s kozarcem vode, kot opisano zgoraj, boste to z lahkoto dosegli. Morda ne bo šlo od danes na jutri, posebej če doslej niste bili vajeni dovolj pite, a z nekaj vaje boste hitro dosegli cilj. Večino vode spijte do sredine popoldneva, da poln mehur ne bo kratil vašega spanca.

Besedilo: Sabina Topolovec

Molkosan®

Koncentrirana sirotka bogata z L + mlečno kislino.
Več

Pomoč uporabnikom

Za dodatna vprašanja smo vam na voljo na telefonski številki 01 524 02 16 med delavniki od 8. - 16. ure.

Pišite nam

Alergijsko vnetje oči

Solzenje, srbenje, rdeče oči, občutek tujka v očesu in otekle veke so najpogostejši znaki razdraženih in vnetih oči.

Kako si pomagati na naraven način?

Prehrana v obdobju menopavze

S kakovostno in raznoliko prehrano, ki bo pokrila vse telesne potrebe, boste lažje prebrodili skozi težavno obdobje menopavze.

Pomen vode in prehrane

Ali ste vedeli?

Semena črne kumine so eno najbolj dragocenih živil na planetu. Začimba, ki naj bi nas zaščitila pred vsem, razen smrtjo, pa ima med drugim tudi dokazano delovanje proti sezonskim alergijam.

Poglejmo, kako jo uporabiti ...

Dobrodošli v svetu naravnega zdravljenja A.Vogel

V naravi nam je dano vse, kar potrebujemo za zaščito in ohranjanje zdravja!

Odkrijte zgodbo Alfreda Vogla

Zdravstvene novice A.Vogel

Prijavite se na zdravstvene novice in nasvete. Vpišite se.