background

Šport v času alergij

Vsak pospešek koraka ali hrib bosta poskrbela, da se v naše žile in mišice vrne moč in energija. V času karantene je pomembno, da se ne izpostavljamo ekstremnim razmeram in športom, pri katerih tvegamo. Pozivamo k odgovornosti in dobremu zgledu. Mišično maso in vzdržljivost lahko krepite tudi z omejitvami.

Morda je bivanje v notranjih prostorih za marsikoga novost, se pa s tem načinom življenja soočajo alergiki. Življenje in gibanje jim omejuje koledar cvetenja različnih rastlin. Na sezono se lahko pripravijo z različnimi zdravili. Ker glede na pestrost sprememb ni možno ujeti točnih bolj ali manj varnih terminov, je potrebno sprejeti preventivne ukrepe.

Nujni preventivni ukrepi alergikov

Razmere v mestu so morda kanček blažje kot na podeželju, kjer je rastje bolj bujno. Notranje prostore zračimo pozno popoldan ali ponoči. Če se zadržujemo na prostem, se je potrebno takoj ob vstopu v stanovanje oprhati in preprečiti kontaminacijo ostalih površin. Perilo peremo in sušimo strogo v stanovanju. Na svež zrak pa se najlažje odpravimo po dežju. Takrat se vsi povzročitelji draženja sperejo in ostanejo pri tleh. Vhod v dihala primerno zaščitimo z masko. Po uporabi pa tudi to temeljito operemo in razkužimo. Tudi planiranje potovanj in izletov je lahko zagonetno. Vsekakor pa se tudi zaradi tovrstnih kroničnih težav ne smemo odpovedati gibanju. Izvedemo ga lahko kjerkoli, kjer najdemo prostor naše dolžine in širine.

Vadba preko ekrana

Bivanje v notranjih prostorih prinese manj stoječe drže in več sedeče. Pravilna sedeča se izvaja v času dela, nekoliko bolj zleknjena pa v času sprostitve. Obe drži sprostimo v ležečem položaju. Kaj kmalu pa bo potrebno skočiti tudi na noge. Da se nam ob priložnosti, ko se bomo lahko odpravili na prosto, ne bo vrtelo v glavi, da ne bomo sopihali in klonili že bremenu manjšega nahrbtnika, se moramo pripraviti z vadbo. Po nasvet smo se odpravili v vadbeni studio Kora, ki te dni skrbi, da ostanemo čili in krepki kar preko ekrana, v udobju svojega doma. Svoje moči so združile inštruktorica pilatesa, fizioterapevtka, vaditeljica in osebna trenerka.

1. Sedeče delo vpliva na držo. S katerimi vajami sprostimo zategle mišice in podpiramo zdravo držo hrbtenice?

Mateja svetuje gibanje lopatic, ki ga lahko izvajate stoje in sede. Prepletemo prste, stisnemo dlani in jih popeljemo preko glave do zatilja. Odpiramo in zapiramo komolce. Razprti komolci raztegnejo mišice v prsne delu in aktivirajo medlopatični prostor. Ko komolce popeljemo nazaj predse, povročimo razteg v med-lopatičnem predelu. Vajo lahko stopnjujemo še z upogibi vstran - odklon vstran ter dobesedno prezračimo še ledveni del. Razgibanje prsnega koša je pomembno tudi za sproščeno dihanje.

2. S katero vajo aktiviramo celo telo?

Nastja priporoča postopno aktivacijo mišic, ki jo pričnemo v položaju na vseh štirih. Dlani poravnamo pod ramena, kolena pod kolke, prste stopal upremo v tla. Kolena rahlo dvignemo in počasi se sinhrono aktivirajo mišice rok, hrbta in trebuha. Mišice stegen aktiviramo, če zadnjico pomikamo proti petam in nazaj v izhodiščni položaj. Ključ vaje je v rahlo privzdignjenih kolenih, saj ustvarijo za telo breme.

3. S katero vajo pridobimo največ vzdržljivosti in hkrati z gibanjem ne vznemirjamo sosedov v spodnjem nadstropju?

Manca priporoča kar klasičen počep v širini bokov. Spustimo se v počep, zadnjica potuje nazaj, kot da bi se želeli usesti. Zgornji del telesa nagibamo naprej, roke iztegnemo naprej ter poravnamo z glavo. Z dvigom se poravnamo in stopimo na prste, roki pa potujeta nazaj ob telo. Večji napor ustvarimo, če se v počepu zibamo, utrip pa pospešimo z večjo frekvenco gibov.

Ana opozarja še, da so omenjene vaje varne za večino ljudi, z boljšo ali slabšo gibalno zmogljivostjo. Posebna previdnost pa velja za vse, ki občutijo bolečine. Najprej je potrebno poiskati izvor ter tudi vedenje, s katerim je nastala. Bolečine si lahko zadamo tudi zaradi zanemarjanja redne vadbe.

Sede, stoje, leže, v studiu, na prostem ali preko ekrana. Vedno se odločite za gibanje. Telo pomni in tudi opomni. Če sami ne najdete motivacije in discipline, si jo omislite preko ekrana.

Lucija Šušteršič

Pomoč uporabnikom

Za dodatna vprašanja smo vam na voljo na telefonski številki 01 524 02 16 med delavniki od 8. - 16. ure.

Pišite nam

Vas muči sinuzitis ali alergija?

Alergijo na pelod lahko hitro zamenjamo za sinuzitis, ki se prav tako pojavlja v tem času.

Kakšna je razlika med njima?

Športne poškodbe in arnika

Arnika potrjeno deluje protivnetno, protibolečinsko in antiseptično. A niso vsi pripravki enako učinkoviti.

Kje vse pomaga arnika?

Ali ste vedeli?

Čas karantene je številne ženske soočil tudi z resničnim stanjem lastnih nohtov, ki teden za tednom vedno vztrajneje izpodrivajo nanos permanentnih lakov. Pri marsikomu so na preizkušnji tudi povsem naravni nohti. Kako poskrbeti za to, da noht ne bo le dolg in lepe barve, temveč v resnici zdrav?

S prehrano do sijočih in zdravih nohtov

Dobrodošli v svetu naravnega zdravljenja A.Vogel

V naravi nam je dano vse, kar potrebujemo za zaščito in ohranjanje zdravja!

Odkrijte zgodbo Alfreda Vogla

Zdravstvene novice A.Vogel

Prijavite se na zdravstvene novice in nasvete. Vpišite se.