background

Spomladanska utrujenost pri otrocih

Razlogov za nastanek spomladanske utrujenosti je več. Npr. hormoni telesa se morajo prilagoditi spomladanskemu daljšanju dneva in krajšanju noči. Manjša se nivo melatonina (nočnega hormona, ki omogoča spanje) in veča nivo kortizola in serotonina (hormonov, ki skrbijo za budnost, telesno aktivnost, prilagajanje na stres … in dobro počutje, zadovoljstvo …). Telo otroka spomladi tudi pogosto trpi pomanjkanje vitaminov in mineralov, saj so zaloge teh v času zime pogosto počrpane. Nivo mineralov, vitaminov, antioksidantov … je še posebej lahko nizek, če so otroci tekom zime preboleli enega ali več prehladov, gripo, bronhitisov, pljučnic ali drugih prehladnih obolenj in ob tem jemali še antibiotike. Za slednje je znano, da zrušijo ravnovesje črevesne flore in s tem telesu za nekaj mesecev otežijo prebavo zaužite hrane in vsrkavanje vitalnih snovi v telo. Prazne zaloge vitalnih snovi telesu otežujejo, da se neopazno prilagodi na sprememebe letnega časa. Poleg vsega pa se lahko tekom zime zaradi pomanjkanja telesne aktivnosti telo otrok tudi poleni. Njihova kondicija je zato ob začetku pomladi slaba, kar čutijo v utrujenosti mišic in teži v nogah ter zadihanosti. Hormonsko prilagajanje daljšanju dneva in vsesplošno pomanjkanje energije pa se lahko zazna tudi v slabši koncentraciji in nihanju počutja. K sreči takšno stanje ne traja prav dolgo. Mnogi si že v tednu ali dveh (treh) opomorejo. Kako jim lahko pri tem pomagamo?

Več sveže zelenjave in sadja

Skupaj z otroci pripravljajte vitaminov in mineralov polne obroke iz ekološke sveže zelenjave in sadja. Antioksidantov in mineralov polna zelenjava (brokoli, ohrovt, šparglji, artičoke, špinača, koprive, regrat, solate, korenje … ) v solati, juhi ali prilogi bo telesu v pomoč tudi pri čiščenju. Vsaj enkrat na dan, med dvema obrokoma, otroku pripravite kozarček svežega sadno-zelenjavnega soka. Da jim bo v slast in bo ob enem tudi deloval krepčilno in čistilno, upoštevajte pri pripravi svežega soka razmerje 50 % zelenjave (npr. korenje, pesa, zelena, zelje, špinača, koprive, peteršilj …) in 50 % sadje (npr. ananas, jabolka, pomaranče, grenivke, grozdje, mango itd.). V pomoč pri nadomeščanju vitalnih snovi, kadar nimate časa za sočenje domačih sokov, so lahko tudi naravni sokovi Dr. Steinberger. Ti so pasterizirani z nežnim postopkom, ki maksimalno ohranja vitamine in druge vitalne snovi sočenega sadja in zelenjave. Otrokom je npr. lahko v podporo kozarček Dr. Steinberger Soka z antioksidanti na dan ali pa kozarček Dr. Steinberger - Vitesse za živce in mišice z dodatkom magnezijevega citrata in osmih vitaminov kompleksa B. Za energetsko presnovo in normalno delovanje živcev in mišic je namreč pomembno, da zaužijemo dovolj magnezija in vitaminov kompleksa B. Izberete pa lahko tudi dr. Steinberger sadno-zelenjavni sok Detox, Dr. Steinberger bio naravni napitek iz pšenične trave in mnoge druge Dr. Steinberger funkcionalne sokove.

Več dobrih maščob

V prehrano otroka vključite tudi več omega 3 maščob, saj pomagajo izboljšati počutje in koncentracijo. Najdete jih v ribah, lanenem, konopljinem, orehovem olju, chia semenih, orehih …, pa tudi v prehranskih dodatkih (npr. Krill olje). Ne pozabite tudi na olivno olje, maslo, avokado, kokosovo maščobo, oreščke … Rafinirana olja, polna omega 6 maščob (sončnično, koruzno, sojino …), zamenjajte z njimi. Kakovostne maščobe (več o tem si lahko preberete v knjižici Resnice in zmote o maščobah) so dober vir dolgo trajajoče energije. Več maščob in manj ogljikovih hidratov bo otrokom še hitreje pomagalo do več energije.

Več fermentiranih jedi

Mlečno-kislinsko fermentirane jedi in napitki bodo še posebej v korist otrokom, ki so tekom zime uživali antibiotike in tistim, ki imajo prebavne motnje (zaprtje, diareja, anpihovanje …). Z uživanjem mlečnokislinsko fermentiranih jedi in napitkov, kot so tradicionalno kisano kislo zelje, repa, kimči, kefir, domač jogurt, sirotka (npr. Molkosan Fruit), fermentiranih sokov (npr. dr. Steinberger B-aktiv), bomo pomagali okrepiti črevesno floro (npr. zaradi vsebnosti desnosučne mlečne kisline) in s tem izboljšali prebavo zaužite hrane. Telo bo tako lažje nadomeščalo primanjkljaj vitalnih snovi. V kolikor je otrok jemal antibiotike (ki pokončajo obilje koristnih črevensih bakterij), ni pa jemal probiotičnih pripravkov za nadomeščanje koristnih črevesnih mikrobov, začnite s probiotično kuro vsaj zdaj. Ta naj traja vsaj 2 meseca. Če z zdravili prizadeti črevesni flori ne pomagamo ustrezno (fermentirana hrana je v tem primeru premalo) bodo otroci težko hitro nadomestili manjko vitaminov in mineralov, sčistili telo nakopičenih toksinov in premagali utrujenost, nejevoljnost in slabo počutje.

Več sonca oz. svetlobe

Da bi se telo otroka lažje prilagajalo na daljšanje dneva, naj se več zadržuje zunaj na sončni svetlobi. S tem se pospeši tudi izločanje hormona serotonina, ki med drugim izboljša počutje.

Več telesne aktivnosti na prostem

Da bi mišice in od zime zaspano telo ponovno spravili v formo, organizirajte več iger z otroci zunaj in naj bodo te takšne, da bodo postopoma nabrali vse več kondicije. Lahko npr. sprva uživate skupaj v krajših, nato daljših sprehodih, pa v kolesarjenju itd. Več telesne aktivnosti bo pospešilo tudi krvni obtok in pripomoglo k nežnemu čiščenju otroškega telesa od preko zime nakopičenih toksinov.

Pitje vode!

Tako za izboljšanje delovanja fizičnega telesa, za podporo čiščenju, regeneraciji, kot za izboljšanje psihičnega počutja in koncentracije, je nujno, da otroci pijejo dovolj vode. Npr. otroci med 4 in 8 let potrebujejo najmanj 1,1 do 1,3 litre vode na dan. Otroci med 9 in 13 let pa najmanj 1,3 do 1,7 litra vode na dan. Seveda se potreba po vodi lahko še poveča, v kolikor so otroci psihično ali pa fizično bolj aktivni.

Več spanja

Utrujeni otroci naj imajo možnost počivati in zadremati tudi tekom dneva. Nič ni narobe, če kakšno popoldansko aktivnost otroci tudi spustijo, saj se bodo lahko z manjkom energije in nejevoljni pri popoldanski aktivnosti ali krožku še bolj izčrpali. Zelo pomembno pa je, da zlasti v prehodnem obdobju menjavanja zime in pomladi otroci spijo dovolj tudi ponoči. Vse do 18. leta starosti potrebujejo od 9 do 10 ur kakovostnega spanja. Telo (vključno z možgani) se lahko učinkovito čisti in regenerira le ponoči, kadar spimo dovolj.

Besedilo: Adriana Dolinar

Ocene

Ocena:

12.03.2019

“Odlicen clanek. Ogromno zelo konkretnih napotkov in nasvetov.”

Elvira

Molkosan® Fruit

Molkosan®Fruit je različica koncentrirane fermentirane sirotke Molkosana s prijetnim sadnim …
Več

Pomoč uporabnikom

Za dodatna vprašanja smo vam na voljo na telefonski številki 01 524 02 16 med delavniki od 8. - 16. ure.

Pišite nam

Ali ste vedeli?

Železo je nujni element, ki omogoča, da vdihan kisik lahko za življenje tudi uporabimo. Preberite, katere so poglavitne naloge železa, ter kako poskrbimo za učinkovito preskrbo telesa z njim.

Brez diha ni življenja, brez železa prav tako!

Dobrodošli v svetu naravnega zdravljenja A.Vogel

V naravi nam je dano vse, kar potrebujemo za zaščito in ohranjanje zdravja!

Odkrijte zgodbo Alfreda Vogla

Zdravstvene novice A.Vogel

Prijavite se na zdravstvene novice in nasvete. Vpišite se.