background

S čim v menopavzi ni dobro grešiti?

Sladkor in druga sladila, kot je saharoza, ter živila, ki vsebujejo prečiščen sladkor, pripomorejo k težavam s povečano telesno težo. To je v menopavzi že tako izziv, saj se presnova upočasni. Če se težko odpoveste sladkemu, poskrbite za to, da bo na vašem krožniku več sadja. Tudi suho sadje je odlična izbira. Kaj pravite na suhe datlje, polnjene z mandljevim maslom in prelite s temno čokolado. Malo pregrehe za veliko užitka … Recepte za veliko bolj zdravih sladkih jedi lahko poiščete tudi tukaj.

Kava – podobno kot sladkor tudi kava izzove živčni sistem, kar se kaže v obliki rdečice, razbijanja srca, vrtenja in težav s spanjem. Kofein ostane v organizmu še šest ur po zaužiti skodelici kave, zato pazite, da si je ne privoščite pozno popoldne, če želite zvečer zaspati. Tudi brezkofeinska kava ni priporočljiva, ker vsebuje nekatere druge sporne snovi, ki lahko prav tako povzročajo težave. Raje si privoščite skodelico žitne kave, ki je povsem brez kofeina.

Pšenici se je najbolje povsem izogniti, ker povzroča napenjanje, vetrove in zaprtje. Če se ji težko odpoveste, uporabljajte polnozrnato. Enako velja za testenine ali denimo riž, ki ima v beli različici zelo skromno prehransko vrednost. Samo pšenico lahko nadomestite denimo s piro ali kamutom. Priporočljivo pa je posegati tudi po brezglutenskih žitih, kot so kvinoja, proso, riž in ajda.

Alkohol vpliva na živčni sistem in telo oropa vitalnih snovi, zlasti magnezija, ki je ključnega pomena za dobro razpoloženje, sprostitev in spanec. Več kot kozarca kakovostnega temnega vina po kosilu zato ni priporočljivo zaužiti.

Preveč soli prav tako škoduje, kot gotovo že veste. V telesu sproža pojav rdečice in prispeva k nastanku previsokega krvnega tlaka, kar je v menopavzi pogost pojav. Uporabljajte polnovredno zeliščno sol, ki vsebuje ekološko pridelana zelišča in zelenjavo ter nerafinirano morsko sol.

Mlečnim izdelkom se je prav tako dobro izogniti ali pa vsaj posegajte po izključno ekoloških ali kravje nadomestite z izdelki iz kozjega mleka. Vsekakor jih uživajte le v zmernih količinah.

To so osnovni temelji, ki jih lahko uporabite ne glede na način vaše prehrane - koristijo tako vsejedim kot vegetarijancem ali veganom. Vpeljite v svojo prehrano kar največ zdravih živil, ob tem pa sledite načelu raznovrstnosti. Vaša prehrana naj bo pestra, ne uživajte enakih živil vsak dan. Bolj kot bo prehrana raznovrstna, več vitaminov in mineralov bo prejelo vaše telo in bolje se boste počutili.

Besedilo: Sabina Topolovec

Bambu® Instant napitek

Bambu® je aromatičen in topljiv ekstrakt iz sadne in žitne kave, biološko pridelan. Bambu® ne …
Več

Pomoč uporabnikom

Za dodatna vprašanja smo vam na voljo na telefonski številki 01 524 02 16 med delavniki od 8. - 16. ure.

Pišite nam

Prva in naravna pomoč pri športnih poškodbah

Zvini, nategi, krči mišic, boleči udarci ter vnetja prizadetih tkiv sodijo med najpogostejše športne poškodbe.

Kako si lahko pomagamo naravno?

S čim v menopavzi ni dobro grešiti?

Menopavza lahko povzroča niz neželenih težav. Če se jim želimo izogniti, je svoj pogled dobro usmeriti na krožnik oz. v kozarec.

Prehranske navade in počutje v menopavzi

Ali ste vedeli?

Modrice so mila oblika notranje krvavitve. Povzroči jih sprostitev manjše količine krvi v mehka telesna tkiva, še zlasti mišice in vezivno tkivo pod kožo.

Kako si lahko pomagamo?

Dobrodošli v svetu naravnega zdravljenja A.Vogel

V naravi nam je dano vse, kar potrebujemo za zaščito in ohranjanje zdravja!

Odkrijte zgodbo Alfreda Vogla

A. Vogel nasveti za zdravo življenje

Prijavite se na brezplačne nasvete in postanite del skupnosti A.Vogel