A.Vogel Blog
 

Spomladanska utrujenost se pojavi na prehodu iz zimskega v spomladanski čas in je posledica enolične zimske prehrane, velikih in hitrih sprememb vremena in temperatur. Velik problem za občutljive ljudi predstavlja dnevna temperaturna razlika, ki je značilna za spomladanske mesece. Jutra so ponavadi še zelo hladna, čez dan pa se temperatura lahko dvigne tudi do 20 stopinj C, saj moč sončnih žarkov silovito narašča.

Spomladanska utrujenost prizadene predvsem občutljive ljudi, starejše, ljudi s slabšim imunskim sistemom in tiste s slabšo telesno kondicijo. Pojavi se zaradi enolične zimske prehrane, ki vsebuje premalo sadja in zelenjave, s tem pa telo dobi premalo vitaminov in mineralov.

Premagovanje spomladanske utrujenosti se začne pri hrani. Sestavite jedilnik, bogat z zelenjavo in sadjem, predvsem takim, ki vsebuje veliko vitamina C. Za ponovno polnitev praznih baterij mora organizem proizvesti določene encime. Za njihovo proizvodnjo potrebuje večje količine magnezija in vitamina C. Če ne zaužijete dovolj sadja in zelenjave, si lahko pomagate s prehranskimi dopolnili, ki vsebujejo vitamin C.

Hrana, ki jo zaužijete, naj bo uravnotežena. Pripravite jo sami ali v družbi in v pripravi uživajte. Pustite domišljiji prosto pot! Zaužijte tri do pet obrokov na dan, zraven pa spijte vsaj 2 litra tekočine (vode, nesladkanih čajev, naravnih sokov). S hrano ne pretiravajte in se ne najejte do sitega. Raje jejte večkrat po malo.  

Priporočljivo je zaužiti več zelenjave, sadja ali svežih naravnih sokov. A ni vse dobro, »kar se sveti«. Podatki kažejo, da v običajno pridelanem sadju in zelenjave vsebnost vitaminov in rudnin ni več tako bogata kot pred leti. Hiperprodukcija in industrijski normativi zahtevajo svoj davek. Kadarkoli je to le možno, zaužijte biološko pridelane sadeže, ki so opremljeni z ustreznim certifikatom.

Glavni simptom spomladanske utrujenosti je izčrpanost. Čeprav dovolj spimo, se počutimo utrujene, brez volje in energije. Telo se prebuja in pripravlja na spomladansko čiščenje. Pospeši se metabolizem, za kar je potrebno veliko energije. In posledica je spomladanska utrujenost.

Najboljše zdravilo zoper utrujenost je gibanje na svežem zraku. Organizem nenehno potrebuje dotok kisika, da lahko glukozo pretvarja v energijo. Zaradi preplitkega dihanja našemu telesu pogosto primanjkuje kisika. Dihanje izboljšamo s telesno aktivnostjo. Gibanje spodbuja prekrvavitev in s tem boljšo prehrano tkiv, izboljšuje telesno odpornost, spodbuja presnovo in razstrupljanje telesa, izboljša splošno počutje in dviguje samozavest.

Natisni vsebinoprint-icon