A.Vogel Blog
 

Splošna pravila:

  • Izogibajte se prostorom s suhim zrakom, zadržujte se čim več na prostem (tudi v slabem vremenu).
  • Privoščite si veliko spanca, po možnosti pri odprtem oknu.
  • Če vas zebe, ogrejte telo z vročimi napitki, toplimi nožnimi kopelmi ali  kopelmi vsega telesa. Poskrbite za tople noge in dovolj spanca; tako boste zmanjšali nevarnost okužbe.
  • Uživajte lahko prebavljivo hrano, da ne boste obremenjevali prebavnega trakta. Skrbite za redno prebavo.
  • Pri vročini uporabite obkladke za meča ali kisove obkladke za noge. Pozor: primerno samo za tople noge. Če imate hladne noge, jih najprej ogrejte, npr. s toplo nožno kopeljo.
  • Poskrbite, da boste užili dovolj tekočine. Vlažna sluznica se laže brani pred vdorom virusov in bakterij kot izsušena.
  • Uživajte naravni vitamin C in tako pomagajte telesu v boju proti okužbam.

Prehrana

Kadar se telo brani pred okužbo, se pogosto pojavi pomanjkanje teka. Jejte lahko hrano. Sadje in zelenjava zagotavljate pomembne vitamine in mineralne snovi ter tako pomagata telesu v boju proti infektom. Kokošja juha, zelenjavna juha in sluz iz ovsenih kosmičev krepijo, ne da bi obremenjevali prebavni trakt. Izogibajte se močnim začimbam, mastnim jedem in živalskim beljakovinam. Pijte zeliščni čaj in vodo.

Fizikalni ukrepi za utrjevanje in preprečevanje prehladnih obolenj

Zračne kopeli

Z zračnimi kopelmi naj bi telo navadili na mraz. Zračna kopel poživlja prekrvitev, presnovo in vegetativni živčni sistem. Zlasti učinkovita je, če hkrati izvajate dihalne vaje in lahko telovadbo.

Pri zračni kopeli izpostavite zraku vse telo ali posamezne dele telesa brez oblačil – denimo pri odprtem oknu. Začnite s 4 - 5 minutami. Zračno kopel končajte, preden vas začne mraziti. Idealna temperatura znaša od 4 do 18 °C. Nato se segrejte npr. pod toplim tušem in/ali z oblačili. Zračne kopeli krepijo delovanje kože in razbremenjujejo krvni obtok. Zlasti so učinkovite, če hkrati izvajate telovadbo ali dihalne vaje.

Tek po snegu

Pri teku po snegu se ne smete ustaviti. Nogi morata biti tu izjemoma hladni, preostalo telo pa ogreto. Ne tecite po zmrznjenem ali trdem snegu in v hladnem vetru. Na začetku tecite samo, dokler vas ne zareže mraz. Počasi podaljšujte na približno 3 minute. Nato nogi osušite in oblecite debele nogavice. Drugi načini utrjevanja so še savna, hoja po vodi in povitki.  

Gibanje na zraku in soncu

Vsakodnevno gibanje na prostem krepi obrambni mehanizem telesa. Sprehod po gozdu ne vpliva le na dobro psihično počutje, ampak tudi na presnovo. Svež zrak med spanjem je neprecenljiv, saj daje telesu novo energijo. Skakanje na mini trampolinu spodbuja pretok limfe in presnovo. Sonce daje dragocene impulze za presnovo in dobro de psihi.

Natisni vsebinoprint-icon