A.Vogel Blog
 

Vogel je bil vse do pozne starosti kljub ogromno delovnim obremenitvam gibčen in v odlični formi. Njegovo vitalnost mu je zavidala tako njegova 30 let mlajša druga žena kakor mnogi slušatelji na njegovih predavanjih, ki jih je imel širom po Evropi in to v visoki starosti. Za takšno vitalnost, pa je zapisal, je zaslužen tudi preudaren način prehrane. Pa si poglejmo njegova prehranska priporočila-po obrokih.

Kaj je priporočal za zajtrk?

Če želimo biti kos današnjim fizičnim in duhovnim zahtevam, moramo paziti, da uživamo polnovredno hrano z dovolj hranilnimi in za življenje pomembnimi snovmi. Pri tem pa ni mišljena zgolj količina hrane in kalorije. Izkušnje kažejo, da so mnogi celo oboleli zaradi primanjkljaja te ali one snovi, ker so se ravnali zgolj po kalorijah. Da bi lahko kljubovali onesnaženemu okolju in stresu, moramo uživati naravno hrano. Ta potreba se kaže že pri zajtrku. Vogel je kot primer kvalitetnega zajtrka, ki tudi ob težkem delu ne terja izkoriščanja telesnih zalog, svetoval uživanje polnovrednega muslija.

Podobno kot mnoga naravna zdravila je tudi polnovreden musli nastal na podlagi Voglovih raziskovanj in izkušenj s popotovanj. Tako musli vsebuje vse potrebne hranilne snovi, vključno s številnimi dodanimi vitalnimi snovmi. Čeprav ga pri nas ni mogoče kupiti, naj navedemo vsaj sestavine, da si ga po želji lahko sestavite sami. Sestoji torej iz šestih vrst žitaric- kosmiči rži, pšenice, ovsa, ječmena, naravnega riža in prosa. Dodani posušeni sojini kalčki predstavljajo dober vir lahko prebavljivih beljakovin. Okus bogatijo kostanjevi kosmiči. Za sladkobo pa poskrbi naravno posušeno grozdje. Sestavine so še mešano suho sadje, mleti mandlji in tropski sadež durian. Slednji je sadež iz tropskega pragozda, ki je izredno bogat z življenjsko pomembnimi snovmi. Domačinom ta sadež daje moč, da lahko zdržijo izredne napore. Dobro pa je pred vročino in vlago varoval tudi Vogla, ko je bival v teh tropskih krajih. Tako sestavljen musli lahko obogatimo še s sezonskim sadjem in z malo mleka ali smetane. Takšen zajtrk je dobra izbira tako za odrasle kot tudi za otroke in mladino.

Kaj je priporočal za kosilo?

Po zgoraj opisanemu zajtrku si je Vogel privoščil še polnovredno kosilo. Solate, zelenjava in hrana, ki vsebuje škrob, pri kosilu poskrbijo za dodatne minerale, na katere poleg vitaminov ne smemo pozabiti.

Svežo domačo solato lahko začinimo s skuto, sončničnim oljem in Molkosanom. Lahko dodamo še hren in zeliščne začimbe. Tudi zelenjava naj bo večinoma domača z vrta.

Za vse, ki mesa ali rib ne jedo, je dobra alternativa pravilno pripravljena soja, mehki sir ali skuta.

Pomembno je, da vsaj enkrat na dan zaužijemo hrano, ki vsebuje beljakovine, škrob in za življenje pomembne snovi. Prve so v mesu, ribah, skuti, soji…druge v krompirju, naravnem rižu, ajdi in prosu,… tretje pa v zelenjavi.

Kaj je priporočal za večerjo?

Večerja naj bo lahka. Lahko je iz istih sestavin kakor zajtrk. Če bo večerja lahka, bomo tudi mirno spali.

Kadar jemo polnovredno hrano, je pojemo manj, ker nas prej nasiti in zato zlahka zdržimo do naslednjega obroka.

Vsak obrok naj bo majhen praznik za družino, kar tudi je, če cenimo trenutke, ko smo skupaj in hrano, ki jo tako zaužijemo.

Kadar uživamo hrano v miru in jo dobro prežvečimo, telesu tudi omogočimo, da iz nje vsrka kar največ vitalnih snovi, pomembnih za obnavljanje in zdravljenje.

Posebno v starosti igra zdrava prehrana kot tudi zmernost v vsem odločilno vlogo. Kdor hoče ostati v starosti zdrav, lahko k temu bistveno pripomore s pravilnim odnosom do življenja in s pravilno prehrano.

Tekst priredila iz knjige Ljudski zdravnik: Adriana Dolinar

Natisni vsebinoprint-icon