A.Vogel Blog
 

Bistvo maščob in olj

Olja in maščobe sestavljajo preprosti elementi: ogljik, vodik in kisik. Vse maščobe in olja, ki jih uporabljamo v prehrani, imajo eno ali več od treh vrst maščobnih kislin- nasičene m.k., preproste nenasičene m.k. ali večkrat nenasičene m.k. Če zaužijemo veliko nasičenih maščobnih kislin, ki so v navadnih očiščenih oljih ali maščobah, potrebuje naše telo za njihovo prebavo ogromno energije. Zato postanemo po takšni jedi utrujeni, mlahavi in zaspani. Nasičene maščobne kisline (najdemo jih predvsem v živalskih maščobah) so namreč spojine z malo kisika. Zato zahtevajo v presnovi veliko porabo kisika. Kadar jih jemo, bi se morali po jedi odpraviti na sprehod in se naužiti obilice kisika, a se nam ravno po takšni hrani to prav nič ne ljubi.

Nenasičene maščobne kisline, ki jih najdemo v rastlinskih oljih, pa so za naše telo prava poslastica in vir zdravja. Ker so nenasičene, to poenostavljeno povedano pomeni, da so še proste in voljne za vezavo, da se zasitijo v telesu z beljakovinami, rudninami in kisikom, s čimer pomagajo zagotoviti naravno celično presnovo, predvsem pa pravilno celično dihanje. Kadar celična presnova in celično dihanje nista optimalna, se celica kaj kmalu lahko spremeni in posledica je to ali ono obolenje. Blagodejnih učinkov nenasičenih maščobnih kislin bomo deležni le iz olja, ki ni podvrženo modernim tehnološkim postopkom čiščenja, strjevanja itd., temveč je naravno, hladno stisnjeno in po možnosti iz biološko pridelane surovine. Blagodejnosti koristnih maščobnih kislin se tako lahko nadejamo iz olivnega, sončničnega, lanenega, makovega,mandljevega olja,… pa tudi iz naravno pripravljenih oreščkov mandljev, lešnikov, pinjol,… ali iz semen sezama, lana itd. Prav posebno lastnost pa ima olje pšeničnih kalčkov.

Olje pšeničnih kalčkov!

Olje pšeničnih kalčkov odlikujeta dve dobri lastnosti. Ena je visoka vsebnost esencialnih nenasičenih maščobnih kislin, druga pa vsebnost dragocenega vitamina E. Zato je nepogrešljivo za zdravje našega telesa, saj nam pomaga na mnoge načine. Nenasičene maščobne kisline so namreč nujne za izgradnjo in vzdrževanje zdravih telesnih celic. Pomembne so tudi pri presnovi beljakovin. Imajo pa tudi pomembno podporno vlogo pri zdravljenju raka, saj spodbujajo celično dihanje in tako podprejo celotno telesno presnovo.

Vitamin E je npr. v živinoreji pomemben vitamin za uspešen razplod nekaterih živali. Ker je torej znano, da ugodno deluje na zdravje rodil, naj ne bi manjkal v prehrani zlasti, če se odločamo za spočetje novega življenja. To dejstvo potrjujejo tudi izkušnje, da so imele ženske, ki so nagnjene k splavom in prezgodnjim porodom, premalo vitamina E. Daljše uživanje tega olja lahko tako bistveno pripomore k odpravljanju te neljube težave. Olje pšeničnih kalčkov je dobrodošlo tudi v prehrani nosečnic in doječih mamic. Ker olje pšeničnih kalčkov naravno okrepi in uravnava delovanje organov, se ga priporoča tudi pri težavah, kadar je mesečno perilo slabotno, neredno ali ga spremljajo krči ali pa, če se že pojavljajo težave zaradi mene. Ker krepi rodila, je dobrodošlo tudi ob pomanjkanju spolne sle.

Olje pšeničnih kalčkov je tudi dobrodošlo krepčilo za srce in ožilje. Pomaga pri motnjah prekrvavitve srca, pomaga pa tudi pri odpravljanju šibkosti ali okvar srčne mišice, deluje proti zoženju venčnih žil ali proti drugim pojavom srčnih slabosti. Olje pšeničnih kalčkov je v pomoč tudi pri motnjah v prekrvavitvi možganov in torej pri vseh težavah povezanih s tem, na primer pešanje spomina, vrtoglavica, motnje ravnotežja itd.

Ker olje pšeničnih kalčkov uravnava delovanje spolnih žlez, je lahko odlična podpora pri uravnavanju telesne teže, npr. kadar nas muči debelost. Kadar okrepimo delovanje tega olja še z jemanjem pripravka iz morske haloge, (ki je pri nas na voljo v obliki prehranskega dopolnila A.Vogel Kelp) bo okrepilo tudi delovanje ščitnice in drugih hormonskih žlez, ter tako naravno uravnotežilo telesno težo in izboljšalo splošno zdravstveno stanje. Kdor pa se otepa pretirane mršavosti, bo nad uravnavajočim učinkom olja pšeničnih kalčkov prav tako prijetno presenečen.

Olje pšeničnih kalčkov se je izkazalo tudi ob težavah s prostato, posebej še v kombinaciji s pripravkom iz semen žagasto listne palme (npr. A.Vogel Prostasan). V začetnem stadiju tovrstnih težav sta tako mnogim zadostovala le ta dva pripravka.

Kakšno olje pšeničnih kalčkov izbrati, koliko ga uživati?

Da bomo dosegli želene učinke, je potrebno vedeti katero, v kakšnih količinah, kako, koliko časa,… olje pšeničnih kalčkov uživati, ker tudi to ni vseeno. Zato telesu privoščite le najboljše pripravke olja, pridobljene po hladnem postopku stiskanja. Le ti namreč resnično vsebujejo veliko za zdravje blagodejnih snovi, vitamin E in večkrat nenasičene maščobne kisline. Pri nas sta za te namene npr. na voljo A.Vogel olje pšeničnih kalčkov in A.Vogel kapsule olja pšeničnih kalčkov.

O jemanju olja pšeničnih kalčkov bo mnogim dobrodošlo priporočilo Alfreda Vogla, ki pravi tako: za krepitev ali preventivo naj odrasli uživajo 1 čajno žličko na dan. Za večji terapevtski učinek pa je priporočen dnevni odmerek za odrasle 1 jedilna žlica trikrat na dan, za otroke pa 1 čajna žlička trikrat na dan. Otrokom olje pomaga pri normalnem razvoju, posebej pa je dobrodošlo tudi pri »šolski« utrujenosti. Olje se lahko zaužije čisto ali v juhi, zmleti sadni kaši, na solati itd. Čas jemanja naj bo v skladu s potrebami. Če potrebujete učinkovito količino vitaminov in rudnin, ga jemljite dlje, tudi po več mesecev. Ko se pomanjkanje odpravi, se priporoča postopno opuščanje jemanja tako, da pred prekinitvijo še nekaj časa uživate najprej polovični, nato pa četrt odmerka. Opuščanje jemanja tega dragocenega olja je seveda pametno le, če ste prej neustrezno »prazno« hrano, zamenjali z polnovredno. Sicer vas bo industrijsko predelana, osiromašena »hrana«, ponovno pripeljala tudi do pomanjkanja vitamina E in težav povezanih s tem.

Priredila: Adriana Dolinar

Zapisi Alfreda Vogla so z založnikovim dovoljenjem povzeti iz knjige A. Vogel, Der Kleine Doktor.

Natisni vsebinoprint-icon