A.Vogel Blog

Domov / Indikacije / Samopomoč pri fibromialgiji

Samopomoč pri fibromialgiji

Drobni nasveti, kako si pri fibromialgiji lahko pomagate sami

Uvod

Fibromialgija je bolezen, ki prizadene do 4 % ljudi. Pojavljajo se simptomi, med katere spadajo bolečina v mišicah, izguba spomina, slaba koncentracija, izčrpanost, prebavne težave in motnje spanja. Za več informacij sledite povezavi Simptomi fibromialgije.

Ljudje fibromialgijo doživljano na različne načine, vendar pa skoraj vsi občutijo bolečino v mišicah ter občutljivost in okorelost mišic. Ti simptomi se pojavijo zaradi povečane občutljivosti živcev v teh tkivih. Več informacij o možnih vzrokih za fibromialgijo najdete na strani Kaj je fibromialgija.

Bolečina v mišicah je zelo izrazit simptom, zato se pri zdravljenju fibromialgije osredotočamo predvsem na ublažitev simptomov. Na voljo so sintezna in naravna protibolečinska zdravila. Med naravnimi sta za zdravljenje bolečin v mišicah primerna gel iz arnike (za zunanjo uporabo) in tablete z vražjim krempljem.

Poleg zdravljenja z zdravili je zelo pomembno, da poskrbimo za ustrezen način življenja, kar vključuje tudi zdravo prehrano. Na tej strani boste našli drobne nasvete o tem, kako si pri fibromialgiji lahko pomagate sami.

Nasveti v zvezi s prehrano

Nekateri menijo, da bolečina nastane zaradi neustrezne presnove določenih snovi v telesu, na primer mineralov. Za začetek torej lahko poskusite s spremembo prehrane – tako da boste uživali manj hranil, ki povečujejo kislost notranjega okolja.

Na splošno pa naj bo vaša prehrana čim bolj naravna. Jejte polnovredna živila (ne pa industrijsko predelanih in že pripravljenih), sadje ter zelenjavo. Zmanjšajte količino mlečnih izdelkov, pijač, ki vsebujejo kofein, alkohola in hrane, ki vsebuje živalske beljakovine.

Določeni vrsti zelenjave se je priporočljivo povsem izogniti. To je zelenjava iz družine razhudnikovk - krompir, paradižnik, paprika in jajčevci.

Za več informacij v zvezi s prehrano sledite povezavi Prehrana pri fibromialgiji.

Splošna priporočila, kako si pri fibromialgiji lahko pomagate sami

  • Čim manj se izpostavljajte stresu, ker ta poslabša simptome.
  • Magnezij, kompleks vitaminov B in zdravila rastlinskega izvora proti stresu bodo pripomogla k temu, da bo vaše telo bolje obvladovalo stres in da se bodo mišice sprostile.
  • Magnezij tudi ublaži bolečino in izboljša spanec.
  • Redno izvajajte dihalne vaje – nepravilno dihanje negativno vpliva na fibromialgijo.
  • Privoščite si dovolj počitka. Če imate težave s spanjem, vzemite zdravilo, ki vsebuje baldrijan.
  • Okorelost in bolečine v mišicah lahko zdravite z gelom iz arnike (za zunanjo uporabo).
  • Bolečine v sklepih lahko zdravite z zdravili vražjim krempljem (običajno v obliki tablet).
  • Za izboljšanje koncentracije in spomina lahko uporabljate zdravila, ki vsebujejo zdravilno rastlino ginko.
  • Šentjanževka lahko pomaga pri občutku potrtosti.
  • Pijte čaj za razstrupljevanje, da se telo znebi strupov.
  • Hrani dodajte laneno seme ali ribje olje.
  • Počasi in postopoma se vračajte na običajno raven fizične aktivnosti; preveč energično izvajanje telesne vadbe lahko poslabša okrevanje.

Dihalne vaje

Ljudem s fibromialgijo lahko koristi nekaj preprostih dihalnih vaj.

Fibromialgijo spremljajo mišična bolečina, okorelost vratu, ramen in hrbtenice ter omejeno gibanje. Ko se ti znaki pojavljajo eden za drugim, postane dihanje kratko in plitvo. Ustrezno dihanje je pomembno, saj s tem dovajamo več kisika v kri, sprostimo napetost v vratu in ramenih ter s sprostitvijo zmanjšamo občutek tesnobe.

  • Sedite na stolu, udobno se namestite, vaše roke naj počivajo na naslonjalu.
  • Z rokami pritisnite na podlago, ramena naj se ne pomikajo navzgor proti ušesom.
  • Dihajte – prepričajte se, da se pri vdihu trebuh premakne navzven. Pri tem se prepona temeljito giblje in splošči ob koncu vsakega vdiha.
  • Vdihnite samo skozi nos in pri tem počasi štejte do 2 ali 3.
  • Ne da bi zadržali dih počasi izdihnete skozi usta, ustnice imejte rahlo priprte in štejte do 4, 5 ali 6. Izdih naj bo počasen in nepretrgan.
  • Ponavljajte vdihe in izdihe. Sčasoma vam bo uspelo, da bo izdih trajal tako dolgo, da boste prešteli do 8.
  • Celo vajo vsaj desetkrat ponovite. Če imate občutek tesnobe ali stresa, ta postopek ponavljajte vsaj par minut vsako uro.

Več preberite v naslednjih poglavjih