A.Vogel Blog

Domov / Indikacije / Prehrana pri fibromialgiji

Prehrana pri fibromialgiji

Z ustrezno prehrano si lahko dolgotrajno pomagamo pri fibromialgiji in drugih revmatskih stanjih.

Fibromialgija je stanje, ki povzroča bolečine v mišicah in njihovo okorelost. Med druge simptome fibromialgije spadajo nepojasnjena utrujenost, zaspanost, slaba koncentracija in spomin, prebavne težave ter občutek tesnobe in potrtosti.

Čeprav se pri ljudeh s fibromialgijo kažejo številni različni simptomi, je najbolj neprijeten med njimi pogosta bolečina v mišicah in sklepih.

Nekateri menijo, da se vnetje v teh tkivih pojavlja zaradi motene presnove mineralov in da je pomembno, da s hrane, ki ustvarja kisline, preidemo na hrano, ki ustvarja presežek bazičnih snovi.

Ta sprememba v prehrani lahko koristi tudi vsem, ki imajo druge vrste težav z mišicami in sklepi, kot so:

Če ste bolnik s fibromialgijo, lahko z naslednjo prehrano poskusite ublažiti bolečino v mišicah in sklepih.

  • Polnovredna živila so najboljša. Predelana živila lahko vsebujejo polno maščob in soli – lahko jih hitro in preprosto pripravimo, vendar pa vašemu telesu ne nudijo hranilnih snovi, ki jih potrebuje za svoje delovanje. Čim bolj je hrana naravna, tem boljša je za vas.
  • Belo zamenjajte z rjavim. Temen kruh, rjave testenine, rjav riž. Kratkozrnati rjavi riž se hitro skuha in ga lahko prežvečimo. Za zajtrk vzemite pripravke iz ovsa namesto bele moke. Ovsena kaša je posebno priporočljiva v hladnem jutru in je polna koristnih hranilnih snovi.
  • Pet na dan po sodobni indijski filozofiji (Mantri): dva sadna in trije zelenjavni obroki ali obratno. Za vsakogar s fibromialgijo ali drugim revmatičnim obolenjem je zelo pomembno, da se izogiba citrusom, ker ti poslabšajo simptome – to pomeni, da moramo opustiti uživanje pomaranč, grenivk, limon in mandarin. Priporočljivo pa je drugo sadje, predvsem pa tisto, ki vsebuje prebavne encime, koristne črevesu. Sem spadajo ananas, papaja in guava.
  • Zelenolistna zelenjava, oves, suho sadje, semena in fižol vsebujejo veliko magnezija in pripomorejo, da telo kalcij bolje izkoristi.
  • Vam večina kuhane zelenjava ni všeč? Poskusite cvetačo, zelje, repo, bučo, korenje in zeleno - za veliko ljudi je ta zelenjava bolj okusna kot ostala. Če je možno, naj bo zelenjava biološko pridelana. Če imate premalo časa za sprotno pripravo zelenjave, jo lahko tudi zamrznete in uporabite kasneje. Ustrezen način uživanja zelenjave je tudi zelenjavna juha.
  • Ni treba, da postanete popolni vegetarijanec. Naše telo lažje prebavi ribe kot rdeče meso. Dobra izbira so mastne ribe, kot so losos, skuša in tuna - maščobe, ki jih vsebujejo, pozitivno vplivajo na vnetje, če imate fibromialgijo.
  • Če imate radi prigrizke, je suho sadje zelo dober nadomestek za sladkarije. Semena buče, sezama in sončnice so polna koristnih hranilnih snovi.
  • Uživanje večje količine mlečnih izdelkov ni pametno, če imate fibromialgijo. Ne samo, da vsebujejo veliko maščob, temveč tudi velike količine kalcija, kar bo telo morda težko prebavilo. Če zaužijemo preveč kalcija, ga telo ne bo več uporabljajo za izgradnjo kosti, temveč se bo nabiral na napačnih mestih, povzročal vnetja in pripomogel k slabši gibljivosti.
  • Druga hrana, ki se je morate izogibati, če ste bolnik s fibromialgijo, je zelenjava iz družine razhudnikovk – to so krompir, paradižnik, paprika in jajčevci. Zanimivo je, da sem spada tudi tobak. Ta družina rastlin vsebuje snovi (pravimo jim alkaloidi), ki pri ljudeh z revmatičnimi bolečinami ovirajo obnovo kolagena in pripomorejo k nastanku vnetja in bolečin.
  • Izmed vseh pijač je najboljša navadna voda. En liter in pol na dan se morda sliši veliko, a to je le okrog 6 kozarcev. Takšno količino vode lahko zlahka popijete.
  • Pijačam, bogatim s kofeinom (kava in energijske pijače) se je najbolje izogibati, ker poslabšata tesnobo in stres, ki se pojavljata pri fibromialgiji. Namesto tega uživajte zeliščne oziroma sadne čaje ali žitno kavo. Omejite tudi uživanje alkohola: ni ga treba popolnoma opustiti – pomembno je le, da smo pri uživanju zmerni.

Več o tem preberite v poglavjih