A.Vogel Blog

Domov / Indikacije / Nateg mišic

Nateg mišic

Poučite se o nategu mišic in kako si lahko pomagate, če ste si nategnili mišico.

Kaj je nateg mišic

Nateg je posledica poškodovanih mišičnih vlaken, ki so ali nategnjena ali raztrgana. Pri tem lahko pride do poškodb kite, saj so te bistveni del mišic. Nateg mišice včasih označujejo kot pretegnjena mišica.

Nateg mišic je posledica čezmerne obremenitve mišice. Običajni vzroki so poškodbe pri športu, padec, nenaden hiter gib ali dvigovanje težkega predmeta. Mišice med rebri se včasih lahko nategnejo zaradi neprestanega kašljanja.

Nategne se lahko skoraj vsaka mišica v telesu. Najpogosteje so prizadete mišice v mečih, stegnih, hrbtu, ramenih in vratu. Posledica nategnjene mišice v hrbtu ali vratu je bolečina v spodnjem delu hrbta ali vratu (trd vrat).

Nateg mišic v sklepih, kot je gleženj, je lahko povezan s poškodbo vezi – to je zvin.

Razlika med nategom in zvinom

Zvin je poškodba vezi v sklepu. Mišice in vezi so medsebojno odvisne in tvorijo zgradbo številnih sklepov, zato se poškodbe gležnja, kolena ali rame lahko kažejo kot nateg ali zvin. To je tudi vzrok, da ta dva izraza velikokrat srečamo skupaj.

Znaki nategnjene mišice

Med značilne znake nategnjene mišice spadajo:

  • bolečina, če počivamo ali uporabljamo mišico,
  • okorelost sklepa (bolečina omejuje delovanje mišice),
  • oteklina prizadetega predela (v primeru hude podplutbe).

Huda oteklina prizadetega predela, nenormalni videz ali deformacija poškodovane mišice so lahko pokazatelji resnejšega stanja, kot je na primer raztrgana mišica. Če opazite te znake ali čutite hudo in neobvladljivo bolečino, takoj poiščite zdravniško pomoč.

Zdravljenje nategnjene mišice

Če je le mogoče, začnite z zdravljenjem nategnjene mišice takoj po poškodbi. Tako bodo težave, ki spremljajo poškodbo mišice, manjše, sama poškodba mišice pa bo hitreje odpravljena.

  • Počivajte in prenehajte z dejavnostjo, ki je bila vzrok mišične poškodbe.
  • Na prizadeti del dajte hladne obloge.
  • Če je le mogoče, naj prizadeti del telesa počiva v dvignjenem položaju.

Za hladno oblogo lahko preprosto uporabimo vrečko zamrznjene zelenjave. Če s takim zdravljenjem nadaljujemo še 48 ur po poškodbi, se bo stanje hitreje izboljšalo. Protibolečinska sredstva (v obliki tablet, krem ali gelov) uporabljamo za lajšanje bolečin in preprečevanje vnetja.

Če dajete prednost zdravilom rastlinskega izvora, je gel iz arnike primeren za lajšanje bolečin pri nategu mišic, in sicer v akutni fazi in fazi okrevanja. Z uporabo gela iz arnike bodo izginile tudi podplutbe, ki pogosto spremljajo tovrstne poškodbe.