A.Vogel Blog

1. Ko izbirate vrsto rekreacije, je najpomembnejše, da v njej uživate. Izberite torej šport, ki vam je všeč in po katerem se dobro telesno in duševno počutite.

2. Če kadite ali imate povišan krvni tlak, prekomerno težo ali sladkorno bolezen, se pred vadbo posvetujte z zdravnikom. Pri težavah s sklepi (koleni, gležnji) se prav tako posvetujte z osebnim zdravnikom ali z ortopedom. Prosite ju za pomoč pri sestavi ali izbiri programa vadbe, ki bo primerna vašemu zdravstvenemu stanju.

3. Začnite počasi. Na začetku vadite daljši čas in manj intenzivno, kar je mnogo bolje, kot kratek čas in zelo intenzivno. Potiti se morate zmerno in vaditi na taki stopnji, da lahko vmes še govorite.

4. Ni vam treba vaditi vsak dan. Vadite vsaj 3 – 4 krat tedensko, začnite s 30 minutami in vadbo postopoma podaljšujte. Na začetku lahko pol ure razdelite v 3 sklope po 10 minut (vključujoč težja gospodinjska opravila, vrtnarjenje,...).

5. Če želite povečati vzdržljivost, je potrebno trenirati vsaj trikrat tedensko 20 do 60 minut. Tek, plavanje, hoja v hrib, aerobika in kolesarjenje so izvrstni za povečevanje vzdržljivosti. Če želite ob tem povečati tudi mišično moč, trikrat tedensko dodajte 20 minut vaj za krepitev mišic.

6. Če vam primanjkuje motivacije, nikar ne trenirajte sami! Vaje je v tem primeru bolj zabavno in tudi učinkoviteje izvajati v skupini.

7. Poskrbite za raznolikost vadbe. Če boste vsak dan tekli po isti progi, boste morda izgubili motivacijo. Spreminjajte pot, dolžino, intenzivnost vadbe ali pa poskusite še kakšen drug šport.

8. Priskrbite si kakovostno športno opremo. Prilagojeni materiali za posamezen šport včasih nudijo več udobja.

9. Prepričajte se, da gibe izvajate pravilno. Pravilne tehnike se priučite  že na samem začetku. Tako se boste izognili  poškodbam in dolgoročni obrabi sklepov.

10. Po fizičnem naporu si dobro odpočijte. Utrujenim mišicam koristi vroča kopel ali masaža celotnega telesa. Ne pozabite na dovolj spanja.

Priredila: Urška Živko